شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#شورای امنیت

مدودف: تشکیل ائتلاف کشورهای ضدآمریکایی بعید نیست

مدودف: تشکیل ائتلاف کشورهای ضدآمریکایی بعید نیست

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: در صورت طولانی شدن جنگ، ممکن است ائتلافی از کشورهای ضد آمریکایی تشکیل شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: غرب خودش را برای نابودی کامل روسیه آماده می‌کند و ممکن است یک اتحاد نظامی جدید در سطح جهانی شکل بگیرد.

مدودف گفت: نشست رامشتاین و ارسال تسلیحات سنگین به کی‌یف هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که دشمنان ما تلاش خواهند کرد تا ما را نابود کنند. آنها سلاح‌های کافی برای این کار دارند و حتی می‌توانند در صورت لزوم سلاح‌های جدید تولید کنند.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: با این وجود کار غربی‌ها بسیار دشوار خواهد بود چون تاریخ نشان داده در صورت طولانی شدن جنگ ممکن است اتحاد نظامی جدیدی علیه خود آمریکا توسط کشورهایی تشکیل شود که دل خوشی از این کشور ندارند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه پیشنهاد کرد، در صورتی صلح و ثبات در جهان برقرار خواهد شد که آمریکا و اروپا حمایتشان را از اوکراین قطع کنند. درغیر این صورت دیر خواهد شد.

روز جمعه، نشست وزرای دفاع حدود ۵۰ کشور جهان در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان برای بررسی کمک‌های نظامی بیشتر به کی‌یف برگزار شد.

بوریس پیستوریوس رئیس دفاع آلمان به شبکه تلویزیونی فونیکس گفت که هیچ ائتلاف واحدی برای ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین وجود ندارد. با این حال وی احتمال اتخاذ چنین تصمیمی در چند روز آینده را رد نکرد.