شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#فدراسیون فوتبال#کمیته انضباطی

احتمال محرومیت یوونتوس از شرکت در لیگ اروپا

احتمال محرومیت یوونتوس از شرکت در لیگ اروپا

بعد از مجازات شدن بانوی پیر از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا، حالا یوفا هم ممکن است این تیم را تنبیه و جریمه کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا اعلام کرد که کسر 15 امتیاز تنها مجازاتی نیست که برای باشگاه یوونتوس به خاطر سندسازی در مورد خرید بازیکنانش طی دو سه فصل گذشته و پرداخت حقوق به آنها در نظر گرفته می‌شود، چرا که احتمالاً اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) نیز این باشگاه را مجازات خواهد کرد.

یووه متهم به اعلام ارقام کذب و بیش از رقم واقعی برای خرید‌هایش در فاصله سال‌های 2019 تا 2021 و پرداخت زیرمیزی بخشی از حقوق بازیکنانش در ایام شیوع کروناست. این موضوع ظاهراً تنها مربوط به فوتبال داخلی ایتالیا نمی‌شود و یوفا هم می‌تواند بانوی پیر را به دلیل ارتکاب تخلف غیرورزشی مجازات کند. با اینکه دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا برای یووه 9 امتیاز منفی در نظر گرفته بود، قاضی پرونده این مجازات را تا 15 امتیاز منفی افزایش داد. بیانکونری نسبت به این حکم به دادگاه ورزش ایتالیا اعتراض کرده است، اما در صورتی که تخلفاتش اثبات شود، یوفا نیز به این پرونده ورود خواهد کرد تا از رعایت قانون بازی جوانمردانه مالی توسط یوونتوسی‌ها مطمئن شود.

 

این در حالی است که راه‌راه‌پوشان تورین سال 2021 نیز به خاطر تخطی از همین قانون 3.5 میلیون یورو از سوی یوفا جریمه شدند. این بار اما اگر ثابت شود که این باشگاه دوباره از قانونی بازی مالی تخطی کرده، جریمه‌اش به 23 میلیون یورو افزایش پیدا خواهد کرد چرا که بخشی از مجازات قبلی‌اش تعلیقی بوده است. مجازات دیگری برای یووه در نظر گرفته خواهد شد، محرومیت از رقابت‌های اروپای برای بیش از یک فصل است که این مورد به میزان تخلف صورت گرفته بستگی خواهد داشت. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که یووه نه تنها از حضور در لیگ اروپای فصل جاری محروم شود بلکه اولین سهمیه اروپایی که در فصول بعدی کسب کند را هم از دست خواهد داد و فرقی نمی‌کند که این سهمیه را در همین فصل کسب کند یا 10 فصل دیگر.

انتهای پیام/