شهر خبر

۵ نکته برای ریسک‌پذیری هوشمندانه

۵ نکته برای ریسک‌پذیری هوشمندانه

فردای اقتصاد: کارآفرینان موفق زمانی که نوبت به ایجاد کسب‌وکار و توسعه ایده‌های جدید می‌رسد، بر مهارت‌های بسیاری تکیه می‌کنند. سخت کوشی، دسترسی به سرمایه و شانس، همگی در این راستا نقشی دارند. ریسک‌پذیری نیز همین طور است. انجام یک تلاش بزرگ ‌همواره مستلزم درجه‌ای از ریسک است، بنابراین در راستای ایجاد اعتماد به نفس و تفکر استراتژیک مورد نیاز برای پذیرفتن این خطرات، مفید است.

۳ فایده ریسک کردن

افراد موفق ریسک می‌کنند تا موانع را پشت سر بگذارند. ریسک‌ها می‌توانند شما را در معرض خطرات فیزیکی، مالی یا عاطفی قرار دهند، با این حال ممکن است برای دنبال کردن فرصت‌های جدید، مورد نیاز باشند. مزایای ریسک‌های محاسبه‌شده می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

۱. افزایش اعتماد به نفس: فعالیت‌های پرخطر احساسی، مانند سخنرانی در جمع، می‌تواند منجر به نتایج مثبتی شود که در آن اعتماد جدیدی به توانایی‌های خود به دست آورید.

۲. مهارت‌های جدید: با بیرون رفتن از منطقه راحتی خود در ورزش، هنر یا تحصیلات، می‌توانید توانایی‌های خود را بهبود بخشید. این همچنین منجر به افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

۳. پاداش‌های مالی: سرمایه‌گذاری مستلزم ریسک محاسبه شده است. دنبال کردن یک شغل جدید یا یک تعادل بهتر بین کاروزندگی نیز برای اکثر فعالان اقتصادی دارای سطحی از خطر است. ایجاد کسب‌وکار خود از ابتدا به ریسک‌های بسیار زیادی بستگی دارد.

اگر می‌دانید که می‌توانید از ریسک‌های هوشمندانه‌تر سود ببرید، اما متوجه می‌شوید که از بی‌تفاوتی یا افکار منفی فلج شده‌اید، چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا خطراتی را که واقعاً می‌تواند زندگی‌تان را بهبود بخشد، انجام دهید:

۱. یک سیستم برای ارزیابی ریسک ایجاد کنید. نخستین جایی که باید هنگام ارزیابی یک ریسک بزرگ شروع کرد، نوشتن فهرستی از کلیه جوانب مثبت و منفی است. با نگاه کردن به نتایج مثبت و منفی در کنار هم، می‌توانید ارزیابی کنید که آیا ریسکی ارزش پذیرش دارد یا خیر.

۲. از ترس شکست، عبور کنید. وسواس در مورد بدترین سناریو ممکن است باعث شود از خطری که می‌تواند زندگی یا شغل شما را به سطح بالاتری ببرد، چشم‌پوشی کنید. اگر بتوانید اضطراب را رها کنید و روی پیامدهای مثبت احتمالی ریسک تمرکز کنید، ممکن است ریسک‌پذیر درونی خود را آزاد کنید.

۳. به جنبه مثبت تغییر فکر کنید. ایده تغییر می‌تواند ترسناک باشد و ریسک‌پذیری شامل سطوح ناشناخته تغییر است. به جای تمرکز بر تمام پیامدهای منفی بالقوه، به این فکر کنید که چرا به تغییر وضعیت فعلی خود فکر می‌کنید. برای مثال، اگر در یافتن شغل خوب و روابط معنادار در شهر فعلی خود مشکل دارید، در نظر بگیرید که زندگی در یک شهر جدید چگونه است. اگر یک حرکت بتواند زندگی بهتری را تسهیل کند، ممکن است ارزش ریسک را داشته باشد.

۴. راه‌هایی برای مواجهه با ریسک‌هایی که بتدریج افزایشی می‌شوند، بیابید. نخستین باری که وارد یک تلاش جدید می‌شوید، ممکن است نخواهید ریسک‌های زیادی را وارد خط کنید. به جای انجام بزرگترین ریسک ممکن، به قدم‌های کوچکی فکر کنید که می توانند شما را در همان مسیر قرار دهند. به جای اینکه شغل خود را رها کنید و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، راه‌اندازی آن کسب‌وکار را به عنوان یک کار جانبی در نظر بگیرید. پس از راه‌اندازی و اجرا، شاید در مورد پذیرش آن به عنوان یک شغل تمام وقت احساس اطمینان کنید.

۵. به دنبال گرفتن مشاوره از ریسک‌پذیران حساب شده باشید. ممکن است افرادی را در زندگی روزمره خود بشناسید که بر ترس خود از خطر غلبه و چیزی کمی ترسناک را امتحان کرده‌اند. شاید آنها یک تجارت جدید راه‌اندازی کردند. شاید آنها راهی برای پیدا کردن دوستان جدید در یک شهر جدید پیدا کردند. آنها را جستجو کنید و دریابید که چگونه تحمل ریسک خود را به چالش کشیده‌اند. همچنین می‌توانید از خدمات حرفه‌ای یک مربی اجرایی استفاده کنید که می‌تواند به فعالان اقتصادی ریسک‌گریز کمک کند تا راه‌های هوشمندانه‌ای برای پذیرش ریسک‌های حساب شده پیدا کنند.

منبع: MasterClass

نویسنده: کریس واس، مذاکره‌کننده سابق معروف FBI در حوزه گروگانگیری، نویسنده، مدرس دانشگاه و مدیرعامل گروه بلک سوان

مترجم: شادی آذری حمیدیان