شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#جدید

واکنش فتح‌الله‌زاده به فهرست خروجی استقلال/ از روزی که به استقلال آمدم از این مربی حمایت کردم/ برای خریدهای جدید طبق لیست ساپینتو عمل می کنیم

از روزی که علی فتح‌االله‌زاده سکان مدیریت باشگاه استقلال با مشکلات و حواشی زیادی که از گذشته به او ارث رسیده بود مواجه شد. مدیر آبی‌ها که در چند مقطع زمانی در استقلال فعالیت کرده اکنون کار سختی دارد تا بتواند این تیم را از مشکلات دور کند. وی به تشریح شرایط آبی‌های پایتخت پرداخت که شرح آنرا در زیر می‌خوانید:

به نظر می‌رسد شکست مقابل سپاهان در اصفهان، کار را برای استقلال در لیگ سخت کرد؟

اینکه استقلال شکست خورد به طور حتم نتیجه قابل قبولی نیست. نه تنها من بلکه اعضای کاد فنی، بازیکنان و هواداران خشنود نیستند. برخی شکست‌ها خیلی ناراحت کننده هستند. درست مثل بازی سپاهان که حق استقلال باخت نبود.

اما این اتفاق افتاد و سه امتیاز مهم دیگر را در کورس قهرمانی از دست دادید.

در این موضوع شکی نیست. این بازی را می‌توان از چند جهت مورد بررسی قرار داد. استقلال خوب بازی کرد و باخت، در روزی که شکست خوردیم نمایش خوبی در اصفهان و خانه حریف داشتیم. استقلال روی دو اتفاق و اشتباه، شکست خورد. در طول ۹۰ دقیقه جریان مسابقه نسبت به حریف بهتر و سرتر بودیم، این برتری فنی در شرایطی رخ داد که چند بازیکن ثابت خود را بنا به دلایل مختلف در اختیار نداشتیم. سزاوار باخت نبودیم اما باید قبول کرد فوتبال بی‌رحم است، همیشه تیمی که خوب بازی می‌کند برنده نمی‌شود و گاهی اوقات این چنین می‌شود. این بعد فنی بود اما از نظر نتیجه‌گیری سه امتیاز از دست دادیم. بدون امتیاز زمین بازی را ترک کردیم و این چیزی نیست که مورد رضایت‌مان باشد اما.

اما چی؟

بازیکنان زحمت خود را کشیدند و نشان دادند که می‌توانند در ادامه لیگ، بهتر و روان‌تر بازی کنند. اگر به این تلاش، نتیجه‌گیری نیز اضافه شود اتفاقات خوبی در آینده برای استقلال رخ خواهد داد.

واکنش فتح‌الله‌زاده به فهرست خروجی استقلال/ از روزی که به استقلال آمدم از این مربی حمایت کردم/ برای خریدهای جدید طبق لیست ساپینتو عمل می کنیم

پس به نظر می‌رسد از ریکاردو ساپینتو همچنان حمایت می‌کنید.

مگر نباید حمایت کنم؟ چرا نباید از سرمربی تیمم حمایت کنم؟ از روزی که به استقلال آمدم از وی حمایت کردم و این کار را ادامه خواهم داد.

این حمایت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

همیشه ادامه خواهد داشت. من از سرمربی تیمم حمایت می‌کنم و این کار را باید انجام دهم، حتم دارم روزهای خوبی در انتظار استقلال خواهد بود. تا اینجای فصل یک جام گرفته‌ایم و در سوپرجام قهرمان شدیم. این توانایی را داریم تا در کنار هم باز هم جام بگیریم. اهداف مشترک داریم و در کنار هم تلاش می‌کنیم تا دل هواداران را شاد کنیم.

رابطه شما با سرمربی تیم چطور است؟ برخی‌ تلاش می‌کنند این رابطه را خراب کنند.

رابطه خوبی داریم، خودتان می‌بینید رابطه‌ای که بر پایه احترام است میان مدیرعامل و سرمربی استقلال بر قرار است. هر چند وقت یکبار با هم جلسه داریم و حرف می‌زنیم، ارتباط تلفنی داریم و می‌کوشیم به هم کمک کنیم تا استقلال را به آن جایگاهی که لیاقت و استحاقش را دارد برسانیم. اینکه برخی‌ها دنبال چی هستند و به چه چیزی فکر می‌کنند برای من و ما اهمیت ندارد. کارهای زیادی در استقلال داریم که باید انجام دهیم. واقعا وقت اضافی ندارم که بخواهم به مسائل حاشیه‌ای توجه کنم.

به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار هستید.

نباید امیدوار باشم؟

فاصله استقلال با صدر جدول به هشت امتیاز رسید.

چهارده هفته از لیگ هنوز باقی مانده و ۴۲ امتیاز برایمان در پیش است. هزار و یک اتفاق ممکن است در ادامه لیگ رخ بدهد. نه تنها ناامید نیستیم بلکه امیدواری زیادی هم داریم. همیشه در فوتبال اتفاقاتی رقم می‌خورد که باور کردنش آسان نیست. همین جذابیت‌هاست که فوتبال را به هیجان‌انگیزترین ورزش دنیا تبدیل کرده است. با قدرت لیگ را ادامه می‌دهیم و حتم دارم در ادامه مسابقات اتفاقات جذاب و خوشایندی برایمان رخ می‌دهد.

واکنش فتح‌الله‌زاده به فهرست خروجی استقلال/ از روزی که به استقلال آمدم از این مربی حمایت کردم/ برای خریدهای جدید طبق لیست ساپینتو عمل می کنیم

مهم‌ترین نگرانی هواداران استقلال پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بود که با تلاش‌های شما در حال باز شدن است.

در این مدت تلاش زیادی انجام دادیم، به خاطر گابریل پین و هرویه میلیچ پنجره استقلال بسته بود. دوست ندارم به گذشته برگردم و درباره اینکه چرا و چگونه پنجره استقلال بسته شد حرف بزنم، چرا که همه می‌دانند. در این مدت تلاش شبانه‌روزی انجام دادیم و این پنجره در حال باز شدن است. با این دو نفر به توافق رسیدیم تا به نگرانی هوادارانی که شایسته و سزاوار بهترین‌ها هستند پایان دهیم.

پس باید منتظر خریدهای شما باشیم.

مطابق نظرات سرمربی تیم پیش می‌رویم. او نام چند بازیکن را به ما داده است و برای جذبشان به باشگاه‌هایشان نامه زده‌ایم. در این مقطع زمانی شرایط جذب بازیکن سخت بوده و مثل ابتدای فصل نیست. با تمام اینها سعی می‌کنیم به برنامه‌هایی که داریم، عمل کنیم.

در این مدت با چالش‌های زیادی درگیر بودید. اتفاقات و حاشیه‌های برای استقلال از گذشته برایتان به ارث مانده است. چه زمانی آرامش به استقلال باز خواهد گشت؟

تلاش من از روی که به استقلال آمدم شبانه‌روزی است. دنبال بهانه نیستم، هواداران فتح‌الله‌زاده را می‌شناسند و از او توقع دارند، پس باید کار کنم، باید زحمت بکشم، باید این چالش‌ها را یکی یکی از پیش روی استقلال بردارم، باید حاشیه‌ها را از بین ببرم. همیشه به این فکر می‌کنم هوادار استقلال شایسته بهترین‌هاست و هر کاری برای این عزیزان انجام دهید کم است.

فهرست خروجی استقلال چه نفراتی هستند.

اول باید نفرات مد نظر خود را جذب کنیم و تا زمانی که بازیکنان مدنظر سرمربی را جذب نکنیم فهرست خروجی نخواهیم داشت. همه این مسائل به نظر سرمربی بستگی دارد، او به عنوان سرمربی باید بگوید چه بازیکنی را می‌خواهد و چه بازیکنی را نمی‌خواهد.