شهرخبر

بازار‌های الخلیل از رکود اقتصادی رنج می‌برند

مشتری‌ها فقط از مغازه‌ها عکس می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره - مغازه فتحی الجبرنی ۸۷ ساله فلسطینی که از سن ۱۷ سالگی در تجارت به سر می‌برد، نقطه عطفی در خیابان منتهی به مسجد ابراهیمی در الخلیل است که هر روز از صبح تا عصر لباس سنتی فلسطینی پوشیده و در آنجا حاضر می‌شود.

این مرد در پایان مغازه خود را احاطه شده توسط کالا نشسته است، و در حالی که بسیاری از گردشگران از او اجازه می‌خواهند که با مغازه اش عکس بگیرند، مانند ده‌ها تن از تجار دیگر برای کالا‌های خود مشتری پیدا نمی‌کند.

الجبرینی یکی از ده‌ها تاجر فلسطینی است که با وجود آزار و اذیت و آزار و اذیت ارتش اشغالگر و مهاجران و تلاش برای تسلط بر مغازه‌های بیشتر، حضور خود را در شهر قدیمی هبرون حفظ کرده اند.

این وضعیت در تمام منطقه بازار شهر الخلیل به همین صورت برقرار است و حتی هنگام عصر به جز عده‌ای محدود که عموما قصد خرید هم ندارند کسی در بازار تردد نمی‌کند.

وضعیت بد اقتصادی مانع تلاش برای ایجاد پروژه در داخل شهر قدیمی نمی‌شود، با کمک کمیته توانبخشی هبرون، یک کمیته دولتی که صد‌ها خانه و مغازه را بازسازی کرده است.

ربعى زاهده یکی از مالکان فروشگاه خواربار فروشى گفت: "ما تا زمان مرگ در اینجا کاسبی میکنیم، اما هیچ کس بمیرد کسی به جاى او نمی‌آید. "

وی به وعده‌های قبلی حکومت برای حمایت از تاجران مستقر اشاره کرده و توضیح داد که حکومت به هیچکدام از وعده هایش عمل نکرده است.