شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#اروپا#امنیت ملی#کمیسیون امنیت ملی

بیانیه کمیسیون امنیت ملی در محکوم کردن اقدام اروپا علیه سپاه/ مجلس طرح دوفوریتی برای اقدام‌متقابل در دست دارد

بیانیه کمیسیون امنیت ملی در محکوم کردن اقدام اروپا علیه سپاه/ مجلس طرح دوفوریتی برای اقدام‌متقابل در دست دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در جلسه فوق العاده کمیسیون‌مقرر شد که بیانیه ای در محکوم کردن این ماجرا منتشر شود؛ همچنین طرح دوفوریتی آماده شده است و در صورتی که شورای وزیران اروپا مصوب کند که سپاه در لیست تروریستی قرار بگیرد ایران هم وارد عمل خواهد شد و اقدام متقابل خواهد کرد‌.

فداحسین‌مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با جزییات جلسه غیرعلنی مجلس گفت: اقدام پارلمان اروپا واکنش های زیادی در داخل و خارج از کشور در پی داشت به لحاظ اینکه این اقدام اصلا مبنای حقوقی ندارد و در چهارچوب عرف بین الملل نیست. این یک کار سیاسی بود و حتی برخی از کشور ها، مثل آلمان ها نسبت به این‌ مسئله معترض بودند . 

وی در ادامه گفت: اروپا اشتباه سختی مرتکب شد و اعتبار خود را در دنیا کاهش داد‌ دنیا می داند که در جریان شوم داعش سردار سلیمانی یکی از فرماندهان ارشد سپاه نسبت به این ماجرا وارد عمل شد و آنها را شکست سنگین داد‌. 

وی با تشریح جزئیات جلسه، گفت: در جلسه فوق العاده کمیسیون‌مقرر شد که بیانیه ای در محکوم کردن این ماجرا منتشر شود؛ همچنین طرح دوفوریتی آماده شده است و در صورتی که شورای وزیران اروپا مصوب کند که سپاه در لیست تروریستی قرار بگیرد ایران هم وارد عمل خواهد شد و اقدام متقابل خواهد کرد‌. 

مالکی مطرح کرد: در جلسه غیرعلنی امروز هم بر همین‌مباحث بحث کلی شد و نظرات فرمانده سپاه و وزیر امور خارجه با بیانه هم‌جهت شد، امیدوارم عقلای اروپا دست به این اقدام‌نزنند زیرا حیطه وظایف جمهوری اسلامی در دریا شعاع محدود ندارد‌.

انتهای پیام/