شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اردوغان

هشدار اردوغان به یونان/ مراقب ترک های دیوانه باش!

کدخبر: ۵۵۰۳۲۴
رئیس‌جمهور ترکیه ادامه لفاظی‌های ناسیونالیستی خود در آستانه انتخابات به یونان هشدار داد که مراقب «ترک‌های دیوانه» باشد!
هشدار اردوغان به یونان/ مراقب ترک های دیوانه باش!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اردوغان به یونان هشدار داد که مراقب «ترک‌های دیوانه» باشد!

بنا بر گزارش بلومبرگ، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به لفاظی‌های ناسیونالیستی علیه یونان روی آورده تا حامیان خود را پیش از  انتخابات سال جاری  خوشحال کند و در همین راستا به نخست‌وزیر آتن، کیریاکوس میتسوتاکیس هشدار داد که با او در مورد اختلافات طولانی‌مدت که در بحث ارضی دو کشور وجود داشته، دشمنی نکند.

اردوغان روز جمعه در تظاهراتی در استانبول با تشویق صدها هوادار گفت: میتسوتاکیس، تو اینجا و آنجا هی صحبت می‌کنی، اما باید بدانی که اگر اشتباهی از تو سر بزند، ترک‌های دیوانه گسیل خواهند شد و به حسابت می‌رسند. او در ادامه هرگونه طرحی برای حمله به آتن با موشک‌های جدید تایفون را رد کرد، مگر اینکه یونان بخواهد به اصطلاح «زرنگ بازی» در بیاورد.

ترکیه و رقیبش یونان هر دو در ماه‌های آینده انتخابات برگزار می‌کنند و رهبران آنهامشغول سخنرانی‌ پیرامون درگیری‌های دریای اژه هستند که کشورها یا شرق مدیترانه را از هم جدا می‌کند. اردوغان روز جمعه بار دیگر تأکید کرد که یونان در حال تسلیح جزایر خود را در دریای اژه است که توافقات بین‌المللی را نقض می‌کند.

میتسوتاکیس روز پنجشنبه گفت که معتقد است حل اختلافات دو کشور با گفتگو با اردوغان امکان‌پذیر است و تأکید کرد که دو همسایه وارد جنگ نخواهند شد. بااین‌حال، وی انتقاد خود از جاه‌طلبی‌های انرژی و ارضی ترکیه در منطقه را در کنار سایر موضوعات تکرار کرد. وی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: «ما نمی‌توانیم این واقعیت را بپذیریم که ترکیه یادداشت تفاهمی با لیبی امضا کند که جزیره کرت را از هرگونه حق دریایی محروم می‌کند. اینها کاملاً غیرقابل‌قبول هستند».