شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اشتغال
رئیس جمهور در صحن علنی مجلس:

«رشد اقتصادی» از ۰.۴ درصد به ۴ درصد رسید/ زیرساخت‌ «کالابرگ الکترونیک» آماده شده است/ وعده اشتغال یک میلیونی محقق شد

سید ابراهیم رئیسی درباره عملکرد بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: تلاش دولت این بوده که سال ۱۴۰۱ را با رشد اقتصاد دنبال کند.

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ رئیس جمهور امروز دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در آغاز سخنان خود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع برخورد سیاسی اروپایی‌ها با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ارکان رسمی کشور ایران بیان کرد: تحلیل ما از شرایط فعلی آن است که دشکن تلاش می‌کند برای جبران شکست‌های خود، بخش‌های انقلابی کشور را تحریم کند.

همه مسئولان و ارتش‌های منطقه بر نقش مهم سپاه و بویژه سپاه قدس و فرماندهان آن در برخورد با تروریسم تاکید دارند. بار‌ها مسئولان عالی سیاسی منطقه به ما گفته‌اند اگر سپاه نبود، شرایط در منطقه امروز به گونه دیگری بود.

به سهم خودم از سپاه تشکر می‌کنم. تلاش مذبوحانه برای تحریم سپاه مقتدر برای نقش‌آفرینی در حمایت از مردم و برخورد با تروریسم، محکوم به شکست است.

رئیس جمهور درباره عملکرد بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: تلاش دولت این بوده که سال ۱۴۰۱ را با رشد اقتصاد دنبال کند. در آغاز دولت نرخ رشد ۰.۴ درصد بود، اما امروز حدود ۴ درصد رشد داریم.

وی توضیح داد: همچنین رشد سرمایه گذاری، کاهشی شدن تورم و رشد تولید را شاهد هستیم. رشد تولید ۵ درصد و رشد تجهیزات تولید بیش از ۵ درصد بوده است. علاوه بر این رشد اشتغال و کاهش بیکاری را داشته ایم که بیانگر عملکرد قابل قبول در اجرای قانون بودجه است.

دکتر رئیسی در ادامه به تصویب اعطای کالابرگ الکترونیک به خانوارها در قانون بودجه امسال اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌ها برای انجام این کار در استان ها آماده شده است و گزارش آن به زودی به مجلس و مردم ارایه خواهد شد.

 


در حال تکمیل...