شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#روسیه#اوکراین

پیشروی نیروهای ارتش روسیه در «زاپوریژیا»

پیشروی نیروهای ارتش روسیه در «زاپوریژیا»

وزارت دفاع روسیه از انجام عملیات و پیشروی نیروهای خود در منطقه «زاپوریژیا» در اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، منابع خبری شنبه شب به وقت تهران از تهاجم نیروهای روسیه به منطقه «زاپوریژیا» در جنوب شرقی اوکراین خبر دادند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» ارتش روسیه اعلام کرده که نیروهایش حمله‌ای را در منطقه زاپوریژژیا در اوکراین آغاز کرده‌اند. پیشتر نیز حملاتی در این منطقه صورت گرفته بود و اینک نبرد در زاپوریژیا تشدید شده است.

ارتش روسیه از پیشروی و تسخیر مواضعی در این منطقه عملیاتی خبر داده است. چند روز پیش، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که پیروزی روسیه در اوکراین حتمی است. او که در جریان بازدید از یک کارخانه اسلحه‌سازی در شهر زادگاهش «سن پترزبورگ» صحبت می‌کرد گفت:«پیروزی مسلم است. شکی درباره آن ندارم.»

این گزارش حاکیست، دلگرمی‌های غرب به اوکراین و حتی ارسال سلاح و آموزش نظامیان اوکراین نیز نتوانسته جلوی موفقیت ارتش روسیه را بگیرد. از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی و متحدان اوکراین با استفاده از فشار تحریم‌ها علیه مسکو و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین نه تنها به توقف آتش ناآرامی‌ها در اوکراین کمکی نکرده‌اند بلکه باعث تداوم جنگ در این کشور شده‌اند.

کشورهای غربی در حالی به اوکراین کمک نظامی می‌کنند که روسیه پیش از این در خصوص عرضه تسلیحات به اوکراین به ناتو هشدار داده بود. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیشتر تاکید کرده بود که هرگونه محموله حاوی تسلیحات به اوکراین، هدف قانونی ارتش روسیه قرار خواهد گرفت.

وزارت خارجه روسیه نیز در همین راستا تصریح کرده است که کشورهای ناتو با عرضه تسلیحات به اوکراین در حقیقت با آتش بازی می‌کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز بارها گفته که پمپاژ تسلیحات غرب به اوکراین نه تنها به موفقیت مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه کمک نمی‌کند، بلکه تاثیرات منفی برجای خواهد گذاشت.