شهر خبر

تقویم رویدادهای گردشگری رونمایی می شود/ تحریک تقاضای سفر با ارائه تخفیفات

تقویم رویدادهای گردشگری رونمایی می شود/ تحریک تقاضای سفر با ارائه تخفیفات

فاطمی از رونمایی تقویم رویدادهای گردشگری در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، سید مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی عصر امروز در ششمین نشست افق تحول وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تشکیل ستاد سفر  نوروز ۱۴۰۲ گفت: با توجه به تداخل نوروز امسال با ماه مبارک رمضان باید هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی به تحریک تقاضای سفر قبل از آغاز تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: از طریق برخی انگیزه سازی‌ها از جمله تخفیفات، کارت سفر و استفاده از تبصره ۱۸ می‌توان موتور محرک سفر را در بهمن ماه روشن کرد.

فاطمی در ادامه به ساماندهی تعطیلات کشور اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های معاون گردشگری کشور موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت تصویب شده و در صورت تصویب در مجلس می‌تواند موجب رونق بوم‌گردی‌های نزدیک مراکز شهرها شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به ترویج و افزایش رویدادهای گردشگری در نیمه اول سال، ادامه داد: تقویم رویدادهای گردشگری در حال تدوین است و در نمایشگاه گردشگری تهران رونمایی می‌شود. استان‌ها لیست رویدادهای خود را اعلام کنند.

موضوع میزهای تخصصی دیگر موردی بود که فاطمی به آن اشاره کرد و گفت: میزهای تخصصی با توجه به ظرفیت‌ هر استان به صورت ملی و استانی تشکیل شده است. 

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی بر اهمیت فعالیت‌های تخصصی استان‌ها در حوزه گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: رویکرد استان‌ها در نمایشگاه تخصص محور باشد و بر موضوعات گردشگری تمرکز شود.

برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی روستاها و تقویت و ارتقای ظرفیت روستاهای کشور براساس شاخص‌های سازمان جهانی گردشگری دیگر نکته‌ای بود که فاطمی مطرح کرد.

انتهای پیام/