شهرخبر

از سلامت دستگاه گوارش تا کنترل قند خون از خواص فوق العاده این گیاه است

از سلامت دستگاه گوارش تا کنترل قند خون از خواص فوق العاده این گیاه است

نخودفرنگی در دسته حبوبات قرار می‌گیرد. حبوبات، گیاهانی هستند که از غلاف‌ها با دانه‌هایی در داخل آن‌ها تشکیل شده‌اند. با این وجود، بسیاری نخود فرنگی را به عنوان عضوی از گروه سبزیجات می‌شناسند.

نخود فرنگی یکی از بهترین و سرشار ترین منابع پروتئین گیاهی محسوب می‌شود. این پروتئین در کنار فیبر موجود، نخود فرنگی را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورزشکاران و همچنین کودکان در حال رشد تبدیل کرده است.

نخود فرنگی همچنین بسیار پر کننده است. و احساس سیر بودن را در شما افزایش می‌دهد. در حقیقت مصرف منابع پروتئین سالم باعث کنترل اشتهای شما می‌شوند. و به همین دلیل، نخود فرنگی به تناسب اندام شما کمک می‌کند.

 نخود فرنگی به کنترل قند خون کمک می‌کند!
خواص نخود فرنگی سبب کنترل قند خون شما می‌شوند. نخود فرنگی حاوی موادی نظیر فیبر و پروتئین سالم و شاخص گلیسمی نسبتا پایین است. این مواد هر یک به نوعی به کنترل قند خون بدن کمک می‌کنند. به همین دلیل مصرف نخودفرنگی برای افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، می‌تواند مفید واقع شود.

 کمک به هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش
فیبر موجود در نخودفرنگی، یکی از مهم ترین خواص نخود فرنگی را به آن بخشیده است. مصرف نخود فرنگی به دلیل سرشار بودن از فیبر سالم گیاهی، برای هضم غذا و سلامت دستگاه گوارشی بسیار مفید است. به همین دلیل متخصصان و محققان مصرف نخود فرنگی را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها گوارشی مختلف، توصیه می‌کنند.

تقویت سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها
نخودفرنگی سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که برای حفظ عملکرد مناسب سیستم ایمنی و تقویت آن، بسیار مفیدند. این ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها یا تقویت سیستم ایمنی بدن، به ما کمک می‌کنند که دیرتر مریض شویم. و مقاومتان در برابر سرماخوردگی‌ها و آنفولانزا افزایش یابد.

 نخود فرنگی دارای خاصیت ضد التهابی است!
التهاب، یک پاسخ طبیعی بدن در برابر عفونت‌ها می‌باشد. اما ممکن است با ایجاد التهاب‌های مزمن، سلامت بدن انسان با خطر جدی مواجه شود. نخود فرنگی حاوی موادی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید التهاب را کنترل کنید. و از بروز التهاب مزمن جلوگیری کنید.