شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#شاخص بورس

هدف تکنیکالی بورس کجاست؟

هدف تکنیکالی بورس کجاست؟

فردای اقتصاد: در برنامه شمارش معکوس شنبه همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی روند تکنیکالی شاخص‌ها و صنایع پرداختیم.
 شریعتی ارائه خود را با شاخص دلار جهانی آغاز کردند که به دلایل ذکر شده، روندی نزولی به خود گرفته و هم‌اکنون زیر ۱۰۲ واحد نوسان می‌کند. به گفته شریعتی مرز ۱۰۰ واحدی از اهمیت بالایی برای دلار برخوردار است.

وی در ادامه به بررسی شاخص هفتگی صنایع مختلف پرداخت که برآیند تحلیل‌های او نشان از خروج صنایع از روندهای اصلاحی و ورود به یک فاز انگیزشی و صعودی داشت. شریعتی اشاره کرد که اکثر صنایع از لحاظ تکنیکالی وضعیت مناسبی را تجربه می‌کنند و احتمال تداوم روند صعودی بیشتر از کاهش دوباره است. او تاکید کرد که در روندها و موج‌های صعودی باید محتاط بود که در جای درستی اقدام به خرید کنیم زیرا هر موج صعودی در نقطه‌ای به اصلاح ختم می‌شود و بسیار مهم است که در اوج‌های قیمتی دست به خرید نزنیم.

شریعتی اعتقاد داشت که بسیاری از خبرهای مثبت یا منفی قبل از انتشار اثر خود را بر معاملات سهام گذاشته و به نوعی پیشخور شده‌اند و نیاز است که حتما روند قیمت‌ها را چک کنیم که متوجه شویم آیا این خبرها سوخته‌اند یا خیر. وی همچنین در انتها به بررسی صورت‌های مالی ۹ ماهه برخی صنایع پرداخت و به چند مورد از آن‌ها اشاره کرد.