شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اشتغال#منابع#سال آینده#سرمایه گذاری

تغییر نام صندوق کارآفرینی امید به "صندوق پیشرفت و عدالت"

تغییر نام صندوق کارآفرینی امید به "صندوق پیشرفت و عدالت"

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به شکل گیری "صندوق پیشرفت و عدالت" برگرفته از تغییر نام و اصلاح اساس نامه صندوق کارآفرینی امید در سال آینده اشاره کرد و افزود: در آینده ای نزدیک منابع سرمایه گذاری اشتغال در اختیار صندوق قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صندوق کارآفرینی امید، همواره مسئولیت حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تأمین مالی خردرا بر عهده دارد و  وظایف مهم و مغفول مانده ای را در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده خواهد داشت.

 سال 93بود که صندوق مهرامام رضا با تصمیمات دولت وقت به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داشت. اکنون نعمت اله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر از تغییر نام مجدد صندوق داده است.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید، به زودی به صندوق عدالت و پیشرفت ایران تغییر نام خواهد داد افزود: این صندوق به سرعت به سمت بانکداری الکترونیک‌پیش می رود.‌

 رضایی با اشاره به اینکه 47درصد از افرادی که با استفاده از تسهیلات این صندوق در کشور به شغل پایدار رسیدند، بانوان هستند گفت: در یک سال اخیر نیز بیش از 30 درصد کارفرمایان تسهیلات گیرنده از این صندوق را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به سهم  پنجاه درصدی بانوان در اشتغال ایجادی صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار، نزدیک به نیمی از جمعیت بانوان شاغل در کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که این نشان از به کارگیری همراه با تعهد آنان در مشاغل گوناگون است.

به گفته ی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید صندوق کارآفرینی امید سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است و سهم صندوق از 950 هزار اشتغال در کشور ، 175 هزار شغل بود که بیش از 120 برابر بیشتر از این سهم شغل ایجاد شد.

رضایی اثرگذاری مشاغل خرد و کوچک را از دلایل افزایش این میزان ایجاد اشتغال عنوان کرد و تاکید کرد: هر چه توجه به اشتغال خرد و کوچک افزایش یابد، بر سفره مردم اثرگذار خواهد بود.او با بیان رسالت صندوق در حمایت از کسب و کار های خرد و کوچک گفت: در یک سال گذشته بیش از 95 درصد از تسهیلات ارائه شده به طرح های اشتغال زایی اختصاص گرفت و تنها 5 درصد منابع برای تسهیلات ضروری در نظر گرفته شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به شکل گیری "صندوق پیشرفت و عدالت" برگرفته از تغییر نام و اصلاح اساس نامه صندوق کارآفرینی امید در سال آینده اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح که کلیات آن در کمیسیون تلفیق هم مصوب شده است، در آینده ای نزدیک، منابع سرمایه گذاری اشتغال در اختیار صندوق قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/