شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#باکو#ملی‌پوش

تصمیم حمایتی مقانلو از ملی‌پوش تکواندو/ حضور حسینی در جهانی باکو قطعی شد

تصمیم حمایتی مقانلو از ملی‌پوش تکواندو/ حضور حسینی در جهانی باکو قطعی شد

بیژن مقانلو برای حمایت از ملی‌پوش تکواندوی کشورمان تصمیم جالبی گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مرحله دوم رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو روز چهارشنبه 28 دی ماه در خانه تکواندو برگزار شد. در پایان این مسابقات با صلاحدید کادرفنی تیم ملی 12 بازیکن به اردو دعوت شدند تا در کنار 9 بازیکنی که از حضور در این مرحله از مسابقات معاف بودند در دور جدید تمرینات حضور داشته باشند.

قرار است مرحله سوم انتخابی تیم ملی تکواندو با حضور این نفرات در سه بازی برگزار شود تا هر بازیکنی که موفق به کسب 2 پیروزی شد، در ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی آذربایجان حضور داشته باشند.

گفته می‌شود با تصمیم بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی کشورمان قرار است در وزن پنجم حضور میرهاشم حسینی با توجه به اتفاقات دو دوره اخیر مسابقات جهانی قطعی شود تا این بار طلسم مسابقات جهانی برای ملی‌پوش شایسته کشورمان شکسته شود.

میرهاشم حسینی برای اولین بار در مسابقات جهانی 2017 در موجو کره‌جنوبی در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار گرفت و موفق شد در وزن سوم (63- کیلوگرم) به دیدار نهایی راه پیدا کند و با شکست مقابل ژائو شوآی از چین به مدال نقره دست یابد. حسینی در سال 2019 نیز یکی از 8 ملی‌پوش اعزامی به مسابقات جهانی منچستر بود که با کارشکنی سفارت انگلیس در نهایت به دلیل عدم صدور روادید از حضور در مسابقات بازماند. اتفاقی که باعث شد او برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو مسیر سختی را پشت سر بگذارد و در نهایت با کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز گرندپری موفق به کسب سهمیه شود.

ملی‌پوش میانه‌ای تکواندو بعد از مسابقات المپیک توکیو تغییر وزن داد و در وزن پنجم با برتری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی مجوز حضور در مسابقات جهانی 2022 مکزیک را کسب کرد، اما بدشانسی این بار نیز دست از سر ملی‌پوش شایسته کشورمان برنداشت تا او برای دومین بار شانس کسب مدال جهانی را از دست بدهد.

اتفاقی که باعث شده بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو تصمیم به اعزام میرهاشم حسینی بدون حضور در مسابقات انتخابی بگیرد تا به نوعی شرایط را برای درخشش ملی‌پوش کشورمان در وزن جدید مهیا کند. تصمیمی که شاید از نظر برخی با انتقادهایی همراه باشد، اما با توجه به اتفاقاتی تلخی که حسینی در دو دوره اخیر پشت سر گذاشته، کمترین پاداش برای او است.

انتهای پیام/