شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس‌جمهور

حاشیه‌های دومین روز کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار پوشش خاص زنان آفریقایی سوژه عکاسان شد/ هدیه شخصی برای همسر رئیس‌جمهور

ایران این روزها میزبان بانوان تاثیرگذار بیش از ۹۰ کشور دنیاست و تهران زنان موثر را گرد هم جمع کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، ایران این روزها میزبان بانوان تاثیرگذار بیش از ۹۰ کشور دنیاست و تهران زنان موثر را گرد هم جمع کرده است تا در شرایطی که پارلمان اروپا، کمیسیون مقام زن سازمان ملل و کشورهای غربی سعی دارند حقیقت مربوط به زنان را در ایران وارونه جلوه بدهند و واقعیت را قلب کنند، جریان اصلی زن و زندگی اجتماعی را از نزدیک برای زنان کشورهای مختلف قاب بگیرد.  

در روز اول این اجلاسیه حدود ۷۰ نفر از مقامات زن کشورهای مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس جمهور و نمایندگان مجلس به همراه همسر رئیس‌جمهور و معاون امور زنان رئیس‌جمهور راهی قم شدند و ضمن زیارت و آشنایی با مقام حضرت معصومه از موزه این آستان مقدس هم بازدید کردند.  

اجلاسیه روز دوم از ساعت ۱۰ صبح در سالن اجلاس سران آغاز شد و همسران روسای جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان مورد استقبال انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور قرار گرفتند و بعد از عکس یادگاری با همسر رئیس‌جمهور کشورمان به تالار گفت‌وگو رفتند.  

از نکات جالب توجه این مراسم حضور گروهی برخی از کشورها از جمله سوریه بود و فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه مورد استقبال گرم همسر رئیس‌جمهور قرار گرفت اما حضور یکی از مهمانان با هدیه بسته‌بندی قرمز هم از اتفاقات خاص این مراسم بود و همسر رئیس‌جمهور بورکینافاسو این هدیه را تقدیم همسر رئیس‌جمهور کشورمان کرد.  

پوشش جالب آفریقایی تبارها هم بسیار چشم‌نواز بود به طوری که اکثر نمایدگان کشورهای آفریقایی با پیراهن‌های بلند، هدشال های طرح‌دار و گوشواره‌های بزرگی که خصیصه مشترک مهمانان آفریقایی بود، در این مراسم حاضر شدند. رنگ نارنجی هم رنگ پرتکرار پوشش مهمانان خارجی بود و از پیراهن سفیدنارنجی نماینده بورکینافاسو تا روسری نارنجی رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان‌ و همراهش این رنگ را بین پوشش‌ها متفاوت کرده بود. هرچند هیات سوری با رنگ سفید و پوشش بسیار ساده وجه دیگری از مهمانان این اجلاسیه بودند. 

در این کنگره رنگ‌ها، نژادها، ملیت‌ها و مذاهب مختلف یک ویژگی مشترک داشتند، دغدغه زنان. این همان چیزی بود که آنها را با وجود اختلافات متنوع فکری و گفتمانی در ایران دور یکدیگر جمع کرده بود و سبب شد در نشست تخصصی با یکدیگر برای تاسیس «انجمن بین‌المللی بانوان تاثیرگذار» با مرکزیت ایران توافق کنند.

انتهای پیام/