شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایان سال

هدف گذاری ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالای روسی تا پایان سال ۲۰۳۲ میلادی

هدف گذاری ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالای روسی تا پایان سال ۲۰۳۲ میلادی

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از تهیه نقشه راه ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسی تا انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی که در تفاهم نامه سیزدهم همکاری‌های مشترک حمل و نقلی دو کشور امضا شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از وزارت راه و شهرسازی؛ شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی  گفت: نقشه راه ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسی تا انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی که در تفاهم نامه سیزدهم همکاری‌های مشترک حمل و نقلی دو کشور امضا شده بود تهیه و جهت اجرایی شدن حمل این کالای ترانزیت نیاز به هماهنگی دو کشور است. شایان ذکر است حمل و نقل ریلی و ترکیبی می‌تواند نقش عمده در تحقق هدف مذکور داشته باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به عناوین برنامه عمل پیشنهادی که بر استاندارد سازی فرآیند‌های عبور و مرور مرزی اقدامات هدفمند کاهش دهنده زمان و هزینه و روان سازی ترتیبات اداری و فرآیندی ترانزیت از قلمروی ایران و متنوع سازی بار‌های ترانزیتی و شیوه‌های ترکیبی حمل و نقل است، در صورت تحقق آن، زمینه سازی برای دستیابی به اهداف بیش از ۱۰ میلیون تن ترانزیت سالیانه در سال‌های آتی نیز صورت خواهد گرفت.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، با یادآوری موقعیت جغرافیایی کشورمان به عنوان محل تلاقی کریدور‌های شمالی جنوبی و شرقی غربی به ویژه کریدور‌های شمال جنوب چین - آسیای مرکزی غرب آسیا حمل و نقل ترکیبی را یکی از راهکار‌های موثر در ترانزیت کشور با زیرساخت‌های موجود اعلام کرد و افزود: از ترکیب مد‌های حمل و نقل تا زمان اتمام مسیر زیلی رشت - آستارا استفاده کرد.

افندی‌زاده گفت: ایجاد زنجیره مراکز لجستیکی در بنادر شمالی ایران - آذربایجان و روسیه به منظور ایجاد هاب غلات و ترانزیت محصولات کشاورزی و دامی و ایجاد فدراسیون فورواردر‌های کریدور با هدف شکل گیری فورواردری واحد در کریدور برای تسهیل جابجایی بار، با هماهنگی مدیران ملی کریدور در کشورها، توافق همکاری‌های دریایی و لجستیکی در دریای خزر و برقراری خطوط منظم رو - رو و همچنین تامین این کشتی‌ها از سوی روسیه، تولید مشترک واگن باری و همچنین انتقال فناوری و تولید لوکوموتیو روسی در ایران و اجرایی شدن مکانیزم TIR و E-TIR به منظور روانسازی حمل بار و حذف فرآیند‌های غیر ضرور از جمله اقدامات مشترک ایران و روسیه و آذربایجان جهت توسعه همکاری‌های حمل و نقلی است.

انتهای پیام/