شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#چین
پمپئو:

ترامپ به من گفت درباره چین خفه‌ خون بگیر

کدخبر: ۵۴۹۸۶۹
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطراتش که قرار است هفته آینده چاپ شود جزئیاتی از برخورد نامتعارف «دونالد ترامپ» با خودش را منتشر کرده است.
ترامپ به من گفت درباره چین خفه‌ خون بگیر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس وزیر خارجه سابق آمریکا روایتی از ادبیات نامتعارف رئیس‌جمهور سابق کشورش در برخورد با او را درکتاب خاطراتش منتشر کرده است.

پمپئو نوشته که انتقاداتی که در یک کنفرانس خبری در روز ۲۵ مارس ۲۰۲۰ علیه مخفی‌کاری «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین درباره شیوع ویروس کرونا مطرح کرده بود خشم طرف چینی را برانگیخته بود. وزیر خارجه سابق مدعی شده شی جین پینگ، یک روز بعدتر در یک تماس تلفنی با ترامپ خواسته که او را ساکت کند. 

مطابق مندرجات این کتاب که نیویورک‌پست به بخش‌هایی از آن دست یافته رئیس‌جمهور چین در آن تماس تلفنی به ترامپ گفته پمپئو با این اظهارات مرحله اول معامله تجاری که در ماه ژانویه میان واشنگتن-پکن شکل گرفته بود را با خطر مواجه می‌کند. 

ترامپ بعد از اتمام مکالمه‌ تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور چین خطاب به مایک پمپئو گفته است: «مایک من، این آدم عوضی از تو بدش می‌آید.»

چند روز بعدتر، ترامپ به پمپئو گفته او با انتقاداتش از شی جین پینگ «همه چیز را به خطر می‌ندازد»، چون آمریکا به تجهیزات محفاظتی چین [برای مقابله با کرونا] نیاز دارد.

طبق ادعای مندرج در کتاب، ترامپ سپس او را صدا کرده و گفت: «به خاطر خدا بس کن!» او در ادامه خطاب به پمپئو گفته است: «یه کم خفه‌خون بگیر.»

پمپئو نوشته به خاطر می‌آورد که به این درخواست ترامپ احترام گذاشته است. او نوشته است: «به تجهیزات پزشکی نیاز داشتیم و بابت آن مدیون حزب کمونیست چین بودیم.»