شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#اروپا

واکنش آمریکا به تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه

واکنش آمریکا به تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تصویب قطعنامه خصمانه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه، تلویحا از این اقدام حمایت کرد و گفت که موضع واشنگتن درباره سپاه مشخص است.

به گزازش خبرگزاری برنا، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تصویب قطعنامه خصمانه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه، تلویحا از این اقدام حمایت کرد و گفت که موضع واشنگتن درباره سپاه مشخص است.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: ما از قطعنامه پارلمان اروپا در خصوص سپاه مطلع هستیم و موضع ایالات متحده در خصوص سپاه مشخص بوده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه سپاه نهادی است که بیشترین تحریم ها را از سوی آمریکا دریافت کرده است، در تداوم ادعاها افزود: ما همچنین تعداد زیادی از رهبران سپاه را که در ارتکاب به تروریسم نقش دارند، تحریم کرده ایم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: در نهایت این به کشورها و اتحادیه اروپا بستگی دارد تا با توجه به منافع خود تصمیم گیری کنند. ما پیش از این، از تحریم مقامات سپاه فعال در زمینه پهپاد از سوی اروپا استقبال کرده بودیم.

ودانت پاتل با بیان اینکه واشنگتن در موارد مختلف با متحدان خود مشورت می کند، ادعا کرد: این مشورت در خصوص رویکرد متحد در مقابل فعالیت های مخرب و بی ثبات کننده حکومت ایران انجام می شود. بسیاری از این مشورت ها خصوصی هستند و موضع آمریکا در قبال سپاه کاملا مشخص است.

وی بار دیگر گفت که مدتی است به صراحت اعلام کرده ایم برجام در دستور کار قرار ندارد و با تکرار ادعاها مدعی شد ایرانی ها فرصت را از بین بردند.

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه در تداوم اتخاذ مواضع مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، به یک گزارش ادعایی درباره حوادث اخیر که در آن درخواست نامتعارف افزودن نام سپاه پاسداران به آنچه "فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اتحادیه اروپا" نامیده، مطرح شده است، رای دادند

انتهای پیام/