شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#ایران#آموزش و پرورش

نوجوانان مشعل‌داران آینده درخشان سینما و سرزمین‌مان هستند

نوجوانان مشعل‌داران آینده درخشان سینما و سرزمین‌مان هستند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پیامی به ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران که به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود، بیان کرد: نوجوانان فیلمساز حاضر در این رویداد به واسطه ابزار قدرتمند هنر می‌توانند مشعل‌دار مسیر روشن آینده سینما و این سرزمین در حرکت باشند.

در متن پیام اصغر باقرزاده به ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران که از فردا (جمعه ۳۰ دی) با حضور ۳۵ نوجوان از سراسر کشور کار خود را آغاز می‌کند، آمده است: «دنیای امروز، جهانی است متفاوت که مؤلفه‌های زیستی آن نیز در گذر زمان دست‌خوش تغییر و تحولات بسیار شده است، این چرخه تحولی قطعاً نوجوانان و جوانان را بیش از پیش تحت تأثیر خود قرار داده است و حقیقتاً باید اذعان داشت که فرزندان امروز مجهز به زبان و بیان روز هستند و بی‌شک فیلم و زبان تصویر یکی از تأثیرگذارترین و جذاب‌ترین رسانه‌هایی است که با آن در ارتباط هستند.

ویژگی‌های شگفت‌انگیز جهان فیلم بر کسی پوشیده نیست و قطعاً دانش‌آموزان و نوجوانان فیلم‌ساز با ورود به این حوزه در اولین قدم درس تعامل، مشارکت، همکاری و همدلی را می‌آموزند و این دقیقاً همان چیزی است که جهان امروز نیازمند آن است و ما اگر می‌خواهیم در مسیر پیشرفت و توسعه باقی بمانیم، باید تعامل و همدلی را در فرزندانمان نهادینه کنیم.

فیلم به واسطه زبان تصویر فصل مشترک گفتگوی میان ملت‌هاست و به واسطه زبان فیلم نوجوانان ما می‌توانند فضائل بزرگ و ارزشمند اسلامی و ایرانی را به تمام جهان عرضه کنند و در قالب تولید آثاری ارزشمند و اخلاق‌مدار، زبان فرهنگی کشورمان در دنیا باشند.

بی‌شک نوجوانان فیلمساز عزیز کشورمان با رسیدن به آگاهی و بینش و به واسطه ابزار قدرتمند هنری خود می‌توانند به عنوان مشعل‌دار مسیری روشن برای آینده این سرزمین در حرکت باشند و دانایی و بینایی را به جامعه خود هدیه دهند.

اینجانب ضمن ابراز خرسندی از توسعه فعالیت‌هایی که منجر به رشد و شکوفایی دانش‌آموزان این سرزمین می‌شود، امیدوارم المپیاد فیلمسازان نوجوان کشور نیز با آگاهی و بینش در مسیر درست گام برداشته و محقق آرمان‌های بزرگ ایران اسلامی و شهدای این سرزمین باشد.»

ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران ۳۰ دی تا ۳ بهمن ۱۴۰۱ به همت بنیاد سینمایی فارابی در دو بخش اصلی «ایده» و «فیلم» برگزار می‌شود.

۵۷۲۴۵