شهرخبر

جذب و هدایت خیران به سمت پروژه‌های اولویت‌دار نظام سلامت

جذب و هدایت خیران به سمت پروژه‌های اولویت‌دار نظام سلامت

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، از پروژه خیرساز دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدجواد حیدری‌پور مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت ضمن بررسی روند پیش‌رفت پروژه، عنوان کرد: خوش‌بختانه اداره سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی البرز عمل‌کرد بسیار درخشانی در جذب و هدایت خیرین داشته‌اند.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت افزود: یکی از ماموریت‌های ما، آگاه‌سازی و هدایت خیرین در اجرای نیت خیرشان است تا علاوه بر تامین نظر ایشان، نیازهای واقعی و اولویت‌دار نظام سلامت نیز مغفول نماند. تمایل خیرین برای اثربخش بودن نیاتشان نشان می‌دهد که اگر ما بتوانیم نیازهای اولویت‌دار جامعه را به درستی برای آنان توجیه کنیم، همکاری ایشان را بیش‌تر برمی‌انگیزد.
 
وی افزود: از جمله کارهای این اداره کل، طراحی و اجرای سامانه نیازسنجی مبتنی بر  حوزه‌های تحت پوشش دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور است که در آن نیازهای نظام سلامت بر اساس اولویت‌های نظام سلامت و اطلاعات جغرافیایی در دست‌رس همگان در سراسر جهان خواهد بود و هر کسی می‌تواند به میزان دل‌خواه به پروژه‌های کوچک و بزرگ اعلام‌شده، کمک کند و در ادامه کمک خود را نیز ره‌گیری نماید. 
 
حیدری‌پور در حاشیه این بازدید، در نخستین آیین بزرگ‌داشت داوطلبان اهداکننده کالبد که با حضور دبیر شورای عالی آموزش پزشکی عمومی و رییس نظام پزشکی شهرستان کرج برگزار شد، شرکت کرد. 
 
وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: اقدام خیرین در این راستا بسیار ارزشمند است. خوش‌بختانه کشور ما در حوزه پزشکی عمل‌کرد موفقی داشته است و باید تلاش کنیم تا زمینه پیش‌رفت‌های روزافزون دانشجویان پزشکی فراهم شود. 
 
مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت افزود: اهداکنندگان پیکر، روحیه بالا و دید وسیعی دارند و ۲۰ سال بعد را می‌بینند که دانشجوی امروز به کمک این عمل ماندگار آن‌ها، جراح حاذقی شده و زندگی آدم‌های زیادی چه بسا فرزندان خودشان به تبحر او وابسته است.

انتهای پیام/