شهرخبر

نیاز صندوق بیماری های صعب العلاج به اختصاص بودجه مناسب در سال بعد

نیاز صندوق بیماری های صعب العلاج به اختصاص بودجه مناسب در سال بعد

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با عنایت به اینکه تاسیس صندوق بیماریهای خاص وصعب العلاج بر اساس اساسنامه ابلاغی از سوی هیات محترم وزیران در سال جاری از مهر ماه سال 1401 میباشد لذاپوشش دهی مطلوب بیماری های خاص و صعب العلاج نیازمند اختصاص بودجه مناسب در سال آینده است.

محمد اسماعیل کاملی، با اشاره به اینکه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از این گروه از بیماران حمایت می کند گفت: بیماری های خاص و صعب العلاج گسترده بوده وبیماری ها به تدریج به لیست حمایت این صندوق اضافه می شوند، لذا مردم می توانند از خدمات حمایتی این صندوق برای کاهش هزینه ها استفاده کنند.
مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه تعریف ویژه و مشخصی از بیماری های خاص در دنیا وجود ندارد افزود: این بیماری ها در کشورهای مختلف دنیا شیوع متفاوتی داشته و تنها بحث صعب العلاج و هزینه بر بودن آنها محل اشتراک این بیماری ها است، اینکه خانواده ها در دریافت خدمات درمانی و پرداخت هزینه ها دچار مشکل می شوند.
وی تصریح کرد: صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج برای اولین بار در کشور از مهر ماه 1401 ایجاد شده و سازمان بیمه سلامت متولی اجرایی شدن این قانون است، با توجه به اینکه بسیاری از بیماری های خاص و صعب العلاج در گذشته تحت پوشش بیمه نبود و تنها وزارت بهداشت از طریق مسیرهایی یارانه هایی را به این بیماران ارایه می داد، لذا نمی توان برآورد داشت که اعتبارات اختصاص یافته پاسخ گوی هزینه ها است، اما پیش بینی ها نشان می دهد با عنایت به افزایش بسته های خدمتی و لیست بیماریهای خاص و صعب العلاج  پوشش دهی مطلوب نیازمند افزایش منابع است.
بنابر گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، کاملی در خصوص حمایت ها از بیماران ام اس تاکید کرد: ام اس از گذشته نیز تحت پوشش بیمه بود، برای این بیماران از زمان ایجاد صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج خدمات جدیدی تعریف شده که در گذشته تحت پوشش بیمه نبود، لذا پرداخت از جیب برای این بیماران کاهش پیدا کرده است.
مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی برای سال آینده توجه ویژه ای به اعتبارات صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج داشته باشد .