شهر خبر

عکس | روزهای خوش ستاره ایرانی در کنار جانشین رونالدو

عکس | روزهای خوش ستاره ایرانی در کنار جانشین رونالدو

کاپیتان تیم ملی ایران سابقه بازی در کنار مهاجم جدید منچستریونایتد را دارد.

باشگاه منچستریونایتد پس از فسخ قرارداد کریستیانو رونالدو به دنبال جذب یک مهاجم بود و در نهایت ووت وخهورست، مهاجم هلندی تیم بشیکتاش را به خدمت گرفت. وخهورست در جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم ملی هلند حضور داشت و در بازی با آرژانتین هم دو گل به ثمر رساند.

نکته جالب در خصوص خرید جدید شیاطین سرخ این است که او زمانی در تیم آلکمار هلند هم‌تیمی علیرضا جهانبخش بوده و خاطرات خوشی از بازی در کنار او دارد.

ووت وخهورست در دو فصل بازی برای آلکمار و در کنار علیرضا جهانبخش، مجموعا ۴۵ گل زد و نقش زیادی در کسب عنوان سومی تیمش در فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ هلند داشت.

عکس | روزهای خوش ستاره ایرانی در کنار جانشین رونالدو

جهانبخش در دو فصل، ۱۲ بار به وخهورست پاس گل داد و زوج او و بازیکن هلندی، مجموعا ۸۱ گل به ثمر رساندند! جهانبخش و وخهورست در فصل ۱۸-۲۰۱۷ در خط حمله آلکمار به میدان رفتند و رقابتی تنگاتنگ بر سر کسب عنوان آقای گلی لیگ هلند داشتند. رقابتی که در نهایت با برتری ستاره ایرانی به پایان رسید و جهانبخش با زدن ۲۱ گل در مقابل ۱۸ گل وخهورست به آقای گلی رسید. ستاره ایرانی در بخش ارسال پاس گل هم عملکرد بهتری داشت و ۱۲ پاس گل داد که دو برابر تعداد پاس گل‌های وگهورست هلندی بود.

وخهورست پس از حضور در آلکمار در بوندسلیگا برای وولفسبورگ به میدان رفت و در این تیم هم درخشید اما انتقال به برنلی برای او موفقیت‌آمیز نبود و ابتدای فصل از سوی این باشگاه به تیم بشیکتاش قرض داده شد. درخشش در جام جهانی اما بار دیگر نام مهاجم هلندی را بر سر زبان‌ها انداخت و او حالا فرصت دارد تا در اولدترافورد بار دیگر توانایی‌های خود را نشان دهد.

۲۵۸ ۲۵۸