شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#اصلاح طلبان

ثبت یک رکورد محیط زیستی در دولت سیزدهم/ ابتکار اصلاح طلبان شکست خورد

ثبت یک رکورد محیط زیستی در دولت سیزدهم/ ابتکار اصلاح طلبان شکست خورد

سیزدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست توسط سازمان حفاظت از محیط زیست با 389 اثر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا؛ هرچه جهان به سمت ماشینی شدن پیش رفته توجه کمتری به سلامت محیط داشته و آسیب بیشتری به محیط زیست وارد کرده است.

در سال های اخیر حجم آب های زیرزمینی کاهش یافته و زمین رو به گرم شدن رفته است، یخچال های طبیعی ذوب شده و تعداد درختان کم شده است. این اتفاقات دومینووار سبب زیان دیدن بخش های مختلفی شده است.

 در ابتدا بشر فکر نمیکرد که این تغییرات می تواند آسیب های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد حال که روزانه تبعات منفی زیادی از تخریب محیط زیست به گوش می رسد، نخبگان و دوستداران این حوزه در پی یافتن راه حل های متعددی هستند.

یکی از این راه حل ها ایجاد فضای رقابتی و برگزاری مسابقات در این حوزه است تا راهکارهایی برای کمتر آسیب دیدن محیط زیست ارائه شود. در نقاط مختلف جهان استقبال زیادی از برگزاری این نوع مسابقات شده است. در ایران نیز سازمان حفاظت محیط زیست مسابقات مختلفی را با موضوعات متفاوت برگزار می کند.

محیط زیست باید متناسب با تغییراتی که در سطح ملی و جهانی اتفاق می افتد، در حال تحول و بهسازی باشد و برگزاری فضای رقابتی به دستیابی این امر مهم کمک می کند. تزریق فضای نشاط و سرزندگی، توجه به اقتصاد هنر و پیوند هنر و محیط زیست برای افزایش توجه عمومی هم نشان دهنده اهمیت موضوع است.

اخیرا سیزدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست توسط سازمان حفاظت از محیط زیست با محوریت های مختلف از جمله

پیشگیری از آلودگی ها، ارائه طرح های کاربردی برای نجات گونه های کمیاب و در معرض خطر انقراض، اعطای کمک های قابل توجه و ایجاد امکانات موثر مادی و معنوی برای حفظ محیط زیست، ارائه خدمات ارزنده و مثمر در ترویج فرهنگ محیط زیست فداکاری و از خودگذشتگی و تلاش بیش از حد انتظار به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و به خطر افتادن سلامت مردم برگزار شد که 389 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی محیط زیست رسید.

در این راستا  نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست  اظهار کرد: روند اجرای جایزه ملی محیط زیست علی رغم مصوبه شورای عالی مبنی بر اهدای سالانه آن، از سال ۱۳۹۶ متوقف شد، که امسال بعد از ۴ سال بار دیگر در هفته اول اسفند ماه برگزار می شود.  

وی افزود: جایزه ملی محیط زیست فرصتی است برای تبادل اندیشه ها و دستاوردهای فعالان این عرصه، ایجاد انگیزه برای مشارکت مردمی و گسترش فرهنگ حمایت و حفاظت از محیط زیست  در جامعه، با رویکرد تشویق و تقدیر از افرادی که در این مسیر کوشا بوده و به نوعی در شناخت و بسط آن تأثیرگذار بوده اند.

در این بین مخالفان دولت با غرض ورزی های متعدد سعی بر موازی کاری و نادیده گرفتن این تلاش ها دارند اما تلاش های آنان با شکست مواجه شده است.

ابتکار

معصومه ابتکار در مدیریت دوره های گذشته سازمان محیط زیست نیت های دنیوی خود را فدای محیط زیست ایران کرد و ضربات مهلکی را بر پیکره محیط زیست کشور وارد کرد. حال نیز با برگزاری مسابقاتی همچون جایزه ملی ابتکار از اهداف شخصی خود دست بر نمی دارد. وی و گروهش همچنین قصد برند سازی از فعالان محیط زیستی اصلاح طلب را دارند و اهداف بشردوستانه را نادیده گرفته اند.

 در این میان رسالت مدیران بسیار مهم است چراکه آنان معماران آینده این سازمان هستند و در ارتقای عملکرد و تعالی سازمانی نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/