شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت نفت#بازار نفت#چهارشنبه#جهش#قیمت‌ها#طلا

جهش قیمت‌ها در بازار نفت و طلا

جهش قیمت‌ها در بازار نفت و طلا

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه مقداری افزایش یافت و در حدود اوج اوایل این ماه قرار گرفت. خوش‌بینی که بازارهای سهام را بالاتر می‌برد، به بازارهای کالایی نیز سرایت می‌کند، با چشم‌انداز رشد قوی‌تر در دو اقتصاد بزرگ جهان که انتظارات تقاضا را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازگشت به سمت ۹۰ دلار برای هر بشکه نفت برنت معامله‌گران را به سطوحی می‌برد که از اوایل نوامبر مشاهده نشده بود و نشان می‌دهد معامله‌گران احساس بسیار بهتری نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهانی دارند. البته، این احتمالات در معرض تغییر مکرر خواهد بود، مگر اینکه جریان ثابتی از داده‌های خوب دریافت شود.

هر بشکه نفت خام برنت امروز یک دلار و ۱۶ سنت گران شد و به ۸۷ دلار و ۸ سنت رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز امروز یک دلار و ۳۲ سنت گران شد و به ۸۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

در کنار روند صعودی نفت در بازارهای جهانی طلا پس از رکود در بالای ۱۹۲۰ دلار یک بار دیگر به سمت بالا حرکت کرد. منطقه بین ۱۸۸۰ تا ۱۹۲۰ دلار در سال های اخیر منطقه اصلی حمایت و مقاومت بوده است و به نظر می رسد در این مناسبت نیز روند صعودی خود را کند کرده است.

گفتنی است، شتاب با رالی همچنان قوی باقی مانده است، بنابراین مکث ممکن است مختصر باشد. اگر نتواند آن شتاب را در طول این حرکت اخیر بالاتر نگه دارد، ممکن است باعث افزایش سود و احتمالاً اصلاح شود.

در حال حاضر هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۴ دلار و ۶۰ سنت افزایش یافته‌است و به عدد هزار و ۹۲۳ دلار و یک سنت رسیده‌است.

۲۲۳۲۲۷