شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارشناسی ارشد

 جذب معلم از مقطع فوق لیسانس چگونه خواهد بود؟+ شرایط سنی

 جذب معلم از مقطع فوق لیسانس چگونه خواهد بود؟+ شرایط سنی

ایسنا: رضا مرادصحرایی اظهار کرد: این طرح در هیئت امنا تصویب شده و باید مقدمات اجرایی‌اش فراهم شود. جذب متعهد خدمت از مقطع کارشناسی ارشد اینگونه است که حداکثر سن ۲۴ سال و اگر سربازی رفته‌اند ۲۶ سال است. افراد حائز شرایط می‌توانند دانشگاه فرهنگیان را برای تحصیل و همزمان تعهد استخدامی انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال فردی لیسانس فیزیک دارد و کارشناسی ارشد آموزش فیزیک قبول می شود. این فرد وقتی به دانشگاه فرهنگیان می آید تمام دروسش، دروس معلمی فیزیک است. حتی سال دومش بخش عمده‌اش در درون مدرسه است و جایگزین رساله، تدریس پژوهشی و آموزش کاوی می کند و از این طریق کاملا آماده، وارد کلاس درس خواهد شد.

صحرایی افزود: کلیات طرح مذکور نیز در شورای هماهنگی تصویب شده و پیش بینی ما این است که حداقل ۲۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد بپذیریم که عمدتا از استعدادهای درخشان هستند. تمرکز ما روی این گروه است و معتقدیم معلم باید در سواد ممتاز و در دانش انتقال سواد ممتازتر باشد.

اعلام سن پذیرش دانشجومعلمان در دوره کارشناسی

وی درباره سن پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی نیز گفت: سن قانونی پذیرش دانشجومعلم در مقطع کارشناسی مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲۲ سال است که یک زمانی به ۲۴ سال افزایش یافته ولی حالا روی ۲۲ بماند یا ۲۴ منوط به تصمیم وزارت آموزش و پرورش است.