موزه هنرهای معاصر تهران بازگشایی می شود؟

موزه هنرهای معاصر تهران که مدتی است به دلیل بازسازی و تعویض کف‌پوش‌ها تعطیل شده است، به گفته‌ رییس این مکان فرهنگی و هنری سه روز دیگر و همزمان با دهه‌ فجر بازگشایی خواهد شد.

«مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» عنوانِ آخرین نمایشگاهی بود که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. با تمام شدنِ این نمایشگاه، موزه هنرهای معاصر تهران برای مدت زمان نسبتا طولانی‌ به منظور تعویض کف‌پوش‌ها و برخی تعمیرات دیگر تعطیل شد.

عبادرضا اسلامی کولایی، مدیر این مکان فرهنگی و هنری اعلام می‌کند که نمایشگاه قهوه‌خانه که قرار بود موزه فعالیتش را با آن از سر گیرد، به دلیل اینکه برخی مجموعه‌داران آثار را بازپس گرفته‌اند به سالِ ۱۴۰۲ موکول خواهد شد.

او همچنین جزییاتی از آخرین روندِ تعمیرات در موزه هنرهای معاصر تهران ارائه می‌کند: «گالری انتهایی از امروز کار تعمیراتش تمام می‌شود و فکر می‌کنم تا پس‌فردا کفپوش گالری‌ها تمام خواهد شد. موزه قبلا بازسازی و مرمت شده بود و ما فقط بحث کف‌پوش‌ها، نوسازی و برخی موارد جزئی را داشتیم؛ بنابراین موزه هنرهای معاصر تهران تا پس فردا بازگشایی خواهد شد و ما کتبا این موضوع را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری اعلام کرده‌ایم. همکاران ما در اداره کل هنرهای تجسمی نامه‌ای زدند که آمادگی داشته باشیم تا نمایشگاهی به مناسبت دهه فجر برگزار کنیم.»

کولایی درباره‌ی نمایشگاهِ جدید موزه هنرهای معاصر تهران خبر می‌دهد: «کتاب آینه در آینه امسال در موزه هنرهای معاصر چاپ خواهد شد و نمایشگاهی نیز با موضوع دهه فجر خواهیم داشت. پس از آن ما برنامه‌های گنجینه را دنبال خواهیم کرد و به مرور آغاز خواهند شد.»

رییس موزه هنرهای معاصر تهران اضافه می‌کند: «نمایشگاهی که ستاد دهه فجر و معاونت هنری برای دهه مبارک فجر در نظر گرفته‌اند، برگزار خواهد شد و مطالعات آن در حال انجام شدن است تا در فاصله‌ی ۱۰ روز بتوانیم نمایشگاه خوبی را برگزار کنیم. موضوع نمایشگاه بیشتر عکس است و ما بعد از این با فاصله‌ای که داریم و استراحتی که موزه باید برای نصب آثار بعدی کند، تمایل داریم کار ویژه‌ای برای نوروز انجام دهیم.»