شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ برتر#یزد

لیگ برتر والیبال؛ نمایندگان یزد و رفسنجان در جدال انتحاری برابر صدرنشینان

لیگ برتر والیبال؛ نمایندگان یزد و رفسنجان در جدال انتحاری برابر صدرنشینان

تیم‌های والیبال پیکان و سریک گنبد که در رتبه‌های اول و دوم جدول لیگ برتر زنان قرار دارند در آخرین هفته مرحله مقدماتی در بازی‌های خارج از خانه به مصاف حریفان می‌روند و با توجه به این‌که نمایندگان رفسنجان و یزد چیزی برای از دست دادن ندارند، انتظار می‌رود شاهد رقابتی جذاب و انتحاری باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، هفته چهاردهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران روز جمعه 30 دی‌ماه با سه دیدار در شهرهای اصفهان، رفسنجان و یزد پیگیری خواهد شد.

در این هفته دو دیدار حساس میان تیم‌‍‌های مس رفسنجان – پیکان تهران و طلوع مهر یزد – سریک گنبد برگزار می‌شود که نتایج این دیدارها رقیبان مرحله نیمه‌نهایی این رویداد را مشخص خواهد کرد.

پیکان تهران که با 12 برد و 36 امتیاز در جایگاه نخست جدول قرار دارد در هفته چهاردهم مهمان مس رفسنجان خواهد بود و در این دیدار که در سالن 9 دی برگزار می‌شود شاگردان فاطمه رشیدی در تیم پیکان تمام تلاش خود را برای حفظ جایگاه خود به کار خواهند گرفت تا در دیدار نیمه‌نهایی برابر تیم چهارم جدول قرار گیرند و برای قهرمانی مسیر آسان‌تری پیش رو داشته باشند.

رفسنجانی‌ها هم در این دیدار در تلاش برای حفظ جایگاه خود در رتبه پنجم و جبران نتیجه دور رفت برابر پیکان هستند، اما پیروزی برابر تیم پر افتخار این رقابت‌ها دشواری‌های خاص خود را دارد. شاگردان آسیه پام در دور رفت مسابقات لیگ برتر زنان سه بر یک نتیجه را به پیکانی‌ها واگذار کرده بودند.

در دیگر دیدار مهم این هفته سریک گنبد در سالن یگانگی یزد مهمان طلوع مهر خواهد بود و شاگردان نیلوفر حجتی در تیم سریک به دنبال کسب سیزدهمین برد و ارتقای جایگاه خود هستند. گنبدی‌ها که قهرمان نیم فصل این دوره از رقابت‌ها بودند، تنها یک امتیاز با تیم صدر جدول فاصله دارند. این تیم در مسابقه خارج از خانه خود به دنبال کسب سه امتیاز بازی و راه‌یابی به پلی‌آف به عنوان تیم نخست مرحله مقدماتی این رقابت‌هاست، البته به شرط شکست پیکان در رفسنجان، سریک صدرنشین خواهد شد.

دیدار دور رفت این تیم‌ها سه بر صفر به نفع سریک گنبد به پایان رسیده بود و طلوع مهر یزد در این مسابقه به دنبال جبران شکست و بهبود جایگاه خود در جدول رده‌بندی است.

یزدی‌ها با پنج برد و 15 امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارند و سریک گنبد با 12 برد و 35 امتیاز در رده دوم جدول جای گرفته است.

تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا که به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر زنان قرار دارند هم در دیگر دیدار هفته چهاردهم در سالن ملت شهر اصفهان به مصاف هم خواهند رفت.

جایگاه هر دو تیم تثبیت شده است و ذوب‌آهن با انگیزه انتقام دیدار دور رفت و ثبت امتیازات بیشتر در این مسابقه خانگی حاضر خواهد شد. مسابقه نخست دو تیم سه بر یک به نفع سایپا تهران به پایان رسیده بود و تهرانی‌ها به دنبال تکرار این پیروزی این بار در شهر اصفهان هستند.

در هفته چهاردهم سه دیدار برگزار خواهد شد و مسابقه چهارم به این دلیل انصراف صدیق گفتار وارنا از حضور برابر جهان‌بین چهارمحال به دلیل شرایط آب و هوایی برگزار نمی شود.

با این شرایط تیم جهان‌بین با کسب سه امتیاز از باخت فنی حریف به نخستین پیروزی خود در آخرین هفته مرحله مقدماتی دست خواهد یافت و با یک برد و سه امتیاز احتمالا از قعر جدول به جایگاه هفتم صعود می‌کند. صدیق گفتار وارنا هم با این انصراف و باخت فنی یک پله سقوط کرده و در جایگاه هشتم می‌گیرد.

برنامه دیدارهای هفته چهاردهم مرحله مقدماتی لیگ برتر زنان به شرح زیر است:

 

اصفهان، سالن ملت، ساعت 13

ذوب‌آهن اصفهان – سایپا تهران

 

رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 13

مس رفسنجان – پیکان تهران

 

یزد، سالن یگانگی، ساعت 13

طلوع مهر یزد – سریک گنبد

انتهای پیام/