شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#ترکیب استقلال

در گفتگو با مهر مطرح شد:

دلایل نوسان استقلال در نیم فصل اول/ اشتباهی که نباید تکرار شود

دلایل نوسان استقلال در نیم فصل اول/ اشتباهی که نباید تکرار شود

کارشناس فوتبال با بیان اینکه ۱۵ هفته از لیگ گذشته و هنوز ترکیب استقلال مشخص نیست گفت: این اتفاق به استقلال ضربه زده و سرمربی باید تا به امروز شناخت خوبی از بازیکنانش پیدا می‌کرد.

یدالله اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص دیدار پنجشنبه هفته جاری استقلال برابر سپاهان اصفهان گفت: سپاهان همیشه حریفی سرسخت برای استقلال بوده است اگر چه این تیم در دور رفت نوسان زیادی داشته ولی آنها به دنبال این هستند تا یک بار دیگر و این بار در دور برگشت استقلال را شکست داده و وضعیت خود را بهبود ببخشند.

وی گفت: استقلال در نیم فصل اول، بازی‌های خوبی از خود به نمایش نگذاشت. عملکرد ضعیف استقلال باعث شد تا انتقادهای زیادی به کادر فنی وارد شود و حالا باید ببینیم استقلال در نیم فصل دوم چگونه بازی خواهد کرد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که علت نوسان استقلال در نیم فصل چه بوده و چه راهکاری وجود دارد تا آبی پوشان بتوانند عملکرد بهتری نسبت به دور رفت داشته باشند گفت: به اعتقاد من تغییر در ترکیب استقلال زیاد بوده است. ساپینتو هنوز تیمش را نشناخته و نتوانسته هماهنگی کاملی بین بازیکنان برقرار کند. در طول دور رفت بارها شاهد تغییر پست بازیکنانی بودیم که از پست‌های تخصصی خود کنار گذاشته شدند. این مسئله باعث شده تا در تیم یک ناهماهنگی بوجود بیاید. در بعضی بازی‌ها وقتی بازیکنان در پست‌های تخصصی خود قرار می‌گرفتند عملکرد استقلال تغییر زیادی می‌کرد اما متأسفانه این موضوع دوام نداشت و ما هر بار شاهد جابجایی بازیکنان در پست‌های متفاوت بودیم.

دلایل نوسان استقلال در نیم فصل اول/ اشتباهی که نباید تکرار شود

اکبری در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری وجود دارد تا تیم از این شرایط خارج شود گفت: شناخت از بازیکنان و داشتن یک ترکیب ثابت مهمترین اصل در هماهنگی تیمی است. بازیکنان هر چقدر کنار یکدیگر بازی کنند شناخت بهتری از هم پیدا می‌کنند. بنابراین بهتر است تغییرات کمتر صورت بگیرد تا تیم بتواند به آنچه که بخواهد دست پیدا کند. بازیکنان در تمرین اگر جابجا نشوند شناخت خوبی از هم پیدا می‌کنند و از کوچک‌ترین روزنه‌ها برای گلزنی استفاده می‌کنند. بنابراین انتظار می‌رود در دور برگشت لیگ شاهد یک ترکیب ثابت در استقلال باشیم.

وی با انتقاد از عملکرد خط حمله آبی پوشان هم گفت: خط حمله، استقلال را همانند فصل پیش سرحال ندیدیم. مهاجمان استقلال نتوانستند انتظارات را برآورداه کنند. مهد قائدی مدتها بود که از آمادگی به دور بود اما خوشبختانه مقابل تراکتور نمایش قابل قبولی داشت. دیگر مهاجمان استقلال هم نتوانستند برای تیمشان گلزنی کنند و اعتقاد دارم سرمربی آبی پوشان باید تمرینات اختصاصی را برای آنها در نظر بگیرد تا دقت آنها نسبت به زدن ضربات نهایی بیشتر شود و در مجموع نیاز است که یک مهاجم چارچوب شناس به جمع آبی‌ها اضافه شود تا مشکل گلزنی استقلال برطرف شود.

وی در مورد فصل حساس نقل و انتقالات هم گفت: نقاط ضعف استقلال بارها از سوی کارشناسان مطرح شده و بحث پنهانی وجود ندارد. سرمربی حالا می‌تواند نفرات مورد نظر خود را به جمع بازیکنان اضافه کند. در نیم فصل باید در خرید بازیکنان جدید دقت و وسواس زیادی وجود داشته باشد. در حال حاضر استقلال به یک هافبک و یک مهاجم نیاز دارد اما باید ببینیم تصمیم کادر فنی در این خصوص چیست زیرا ساپینتو باید در جذب بازیکن و انتقادهایی که به او می‌شود پاسخگو باشد.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: استقلال می‌تواند در پایان فصل به قهرمانی دست پیدا کند به شرط اینکه در فصل نقل و انتقالات شتاب زده عمل نکند. بازیکنان و سرمربی وارد حواشی نشده و ساپینتو به یک ترکیب ثابت دست پیدا کند تا استقلال بتواند به آنچه که می خوهد برسد.