شهر خبر

معاون جمعیت هلال احمر خوزستان:

متأثران از بارندگی در ۶ شهرستان خوزستان امدادرسانی شدند

متأثران از بارندگی در ۶ شهرستان خوزستان امدادرسانی شدند

اهواز- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادرسانی به متأثران از فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف استان آغاز و تا عادی‌سازی شرایط ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرعباس نجفی سه‌شنبه شب در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به حضور تیم‌های امدادی در مناطق درگیر آب‌گرفتگی‌ها در سطح خوزستان، بیان کرد: امروز در پی فعالیت سامانه بارشی در سطح شهرستان‌های آغاجاری، هفتکل، بهبهان، رامهرمز، رامشیر و هندیجان ارزیابی‌های لازم در این شهرستان‌ها انجام و عملیات امدادرسانی به متأثران از بارندگی‌ها آغاز شده است.

وی افزود: با شروع بارش باران از شب گذشته نیز سه تیم عملیاتی در شهرستان رامهرمز فعال و تاکنون به بیش از ۲۰ خانوار در مناطق شهرک فجر، رامشیر و عشایر امدادرسانی کرده‌اند. همچنین ۲ پمپ لجن کش در شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر به‌منظور تخلیه آب‌های سطحی و کمک به مردم در آن مناطق مورد استفاده قرار گرفته است.

نجفی ضمن تقدیر از تلاش امدادگران در شبانه‌روز گذشته، عنوان کرد: چهار باب منزل در شهرستان آغاجاری نیز دچار ریزش شده که خانواده‌های متأثر به محل امن انتقال و اسکان یافتند. همچنین ۸۳ خانوار در مناطق هادی خانی، آب باران، نمره ۱۷ و کوی تانکی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز امدادرسانی خواهند شد.

وی گفت: مناطق دره لیر، دره بازار، پیاز کار، دره گرمابه و ماهور در بهبهان از این بارندگی‌ها متأثر شده‌اند که پس پایان مرحله ارزیابی نجاتگران اقلام زیستی بین خانوارهای آسیب‌دیده توزیع می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر شهرستان هندیجان نیز وضعیت ۳ روستا را مورد بررسی قرار داده و عملیات امدادرسانی به ۸ خانوار در حال انجام است.