شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدیمی

رفقای قدیمی از حاج‌قاسم می‌گویند؛ از اعتماد به آدم‌ها تا بی‌توجهی به زیرآب‌زنی‌ها

رفقای قدیمی از حاج‌قاسم می‌گویند؛ از اعتماد به آدم‌ها تا بی‌توجهی به زیرآب‌زنی‌ها

یاران و رفقای قدیمی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به رسم هرساله دور هم جمع شدند و از خاطرات‌شان از فرمانده گفتند، از اعتمادی که حاجی به آدم‌ها داشت و از بی‌اعتنایی او به زیرآب‌زنی‌ها.

به گزارش مشرق، امشب ۲۷ دی‌ماه تالار برق کرمان میزبان جمع باشکوه پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بود، یاران سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی که یاد و خاطره فرمانده‌شان را با خاطره‌گویی‌ها زنده نگه داشتند

بچه‌های حاج‌قاسم همچنان پای کار هستند

ابراهیم شهریاری فرمانده تیپ سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی در سخنانی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بود، گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس را در کرمان داشتیم، حاج‌قاسم ساعت ۱۰ از سوریه تماس گرفت، گفتم نمی‌آیی؟ گفت من که گفتم نمی‌آیم، اما باورت نشد.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانستیم جلسه را لغو کنیم، ادامه داد: به اکبر مالکی که در قنات‌ملک بود، گفتم برو مزار مادر حاجی و هزار صلوات بفرست و بعد بیا، او رفت و بعد از یک ساعت و نیم برگشت، ساعت یک و ربع بود که حسین آقا پورجعفری از ایران زنگ زد، گفتم حسین کجایی؟ گفت: الان پرواز در کرمان نشست و حاج‌قاسم آمد.

شهریاری همچنین حضور شجاعانه و حماسه‌آفرینی پیشکسوتان دفاع مقدس در صحنه‌های مختلف را موجب ایجاد روحیه برای بچه‌های جوان‌تر ذکر کرد و از این حضور تجلیل و تشکر کرد.

وی یادآور شد: امسال برای اولین‌بار در کرمان شمار بالای زوار حاج‌قاسم را داشتیم و اسکان روان و مهمان‌داری از زوار انجام شد و هیچ خللی نبود و در تیپ حاج‌یونس زنگی‌آبادی آمادگی اسکان برای ۵۰۰ نفر در هر شبانه‌روز را داریم و کارها را تعطیل نکرده‌ایم و در محرم و اربعین ۵ موکب به یاد حاج قاسم برپا کرده‌ایم.

شهریاری با اشاره به اینکه سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان فرمانده ما در تیپ سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی است و ما در خدمت وی هستیم، تصریح کرد: پیشکسوتان دفاع‌ مقدس از اغتشاشات و میزبانی سردار دل‌ها آبرومند بیرون آمدند و اگر هر مشکلی پیش آید، همین بچه‌های پیشکسوت حضور دارند و پای کار هستند.

حاج‌قاسم به آدم‌ها اعتماد داشت

سردار علی عرب‌پور از دیگر رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس به ایراد سخن درباره سردار سلیمانی پرداخت و اظهار داشت: حاج‌قاسم، مصداق بارز عمل به آیه‌های قرآنی بود و جهاد کرد و جان خود را داد.

وی با بیان اینکه حاج‌قاسم به آیه‌های قرآن عمل کرد و خدا هم راه‌ها را برایش باز کرد و توفیق نصیب وی شد، از مدیریت و فرماندهی، تک‌بعدی نبودن، شخصیت نظامی، سیاسی، دیپلماسی، لطافت، مهربانی و مردم‌داری به‌عنوان ویژگی‌های سردار سلیمانی نام برد.

عرب‌پور اضافه کرد: سعه‌صدر حاج‌قاسم بسیار بالا بود و اگر کسی خطا یا اشتباهی می‌کرد با حوصله و تدبیر و مدارا کار را پیش می‌برد، به مدیران و افراد اعتماد محض و پشتیبانی می‌کرد مگر اینکه خلافش ثابت می‌شد.

فرماندهان جوانی که سردار سلیمانی پرورش داد

وی افزود: حاج‌قاسم از توان و ظرفیت‌های افراد استفاده می‌کرد و در کشف استعدادها پیشرو بود و مدیران را به‌خوبی شناسایی می‌کرد و در میدان رزم به جوانان بسیار اعتماد داشت و فرماندهان جوان خوبی را پرورش داد.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه حاج‌قاسم در همه حوزه‌ها صاحب‌نظر بود، ادامه داد: بیشتر مدیران ما تصمیم نمی‌گیرند و دستور برای اقدام لازم یا بررسی می‌دهند، اما حاج‌قاسم به محض اینکه نتیجه می‌گرفت کاری خوب است، پیگیری و اقدام می‌کرد.

عرب‌پور یادآور شد: حاج‌قاسم به جسم و روح خود می‌رسید، ورزش می‌کرد و غذای مناسب می‌خورد و مخالف زیرآب زدن بود و اصلا خوشش نمی‌آمد، بگوییم فلانی این کار یا آن کار را کرد و زیرآبش را بزنیم.

وی بیان کرد: روابط عالی با خانواده و فرزندان، فراجناحی بودن و تاکید روی مشترکات از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی بود و حاج‌قاسم طرفدار محیط زیست بود و حتی زمانی که در منطقه بود هم به‌فکر غذای آهوان بالای پادگان بود و به درختان توجه داشت و اجازه نمی‌داد به درختی آسیب برسد.

مشکلات بچه‌های شهدا را به نیت حاج‌قاسم پیگیری کنیم

در همین حال استاندار کرمان که از یادگاران دوران دفاع مقدس است نیز در سخنانی اظهار داشت: گردهمایی پیشکسوتان دفاع‌مقدس تعطیل نشود زیرا حاج‌قاسم تاکید داشت همه بچه‌های پیشکسوت دور هم جمع شوند.

محمدمهدی فداکار ادامه داد: با توجه به اینکه حاج‌قاسم اجازه نمی‌داد درباره‌اش صحبت کنند، حالا همرزمان وی باید بیایند و درباره حاج‌قاسم صحبت کنند و این خاطرات مستند شود تا بتوان زوایای پنهان زندگی حاج‌قاسم را تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم ویژگی‌های زیادی داشت و رفیق‌باز بود و این یک ویژگی مثبت بود که همه را جذب می‌کرد و سردار سلیمانی برای فرزندان شهید وقت می‌گذاشت و اگر می‌دانست، فرزند شهیدی کار یا گرفتاری دارد بلافاصله پیگیری می‌کرد.

استاندار کرمان بیان داشت: حاج‌قاسم پناه بچه‌های شهدا بود و حالا که وی شهید شده است، هرکدام از ما باید مسائل و مشکلات فرزندان شهید را به نیت حاج‌قاسم پیگیری کنیم، اگر مشکلی دارند، ریش‌سفیدی کنیم و در زمینه‌های مختلف کمک کنیم و به دادشان برسیم.

منبع: فارس