شهرخبر

جزئیات نرم‌ افزار هویت دختران که توسط دولت ارائه خواهد شد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه توانمندسازی و مدیریت در حوزه زنان و خانواده باید هدفمند و با برنامه‌ریزی صحیح صورت پذیرد، گفت: نرم افزار هویت دختران در فضای مجازی راه‌اندازی شده و قرار است در سال جاری از آن بهره‌برداری شود.

انسیه خزعلی

به گزارش همشهری آنلاین، انسیه خزعلی در اولین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار که با تلاش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه امسال دو طرح یکی در هفته زن و دیگری در دهه فجر رونمایی می‌شود، اظهار کرد: طرح نخست تولید نرم افزار مرتبط با دختران در پیام رسانهای ملی است که قرار است از آن بهره برداری شود.

وی توضیح داد: نرم افزار هویت دختران برای دختران در فضای مجازی راه‌اندازی شده و قرار است در  سال جاری از آن بهره‌برداری شود. این برنامه در فضای مجازی به نیازهای متعدد دختران از قبیل ورزش و تندرستی، سلامت و بهداشت، تفریح و اوقات فراغت، علم و زندگی، شناسایی خلاقیت و ابتکار دختران، امور تربیتی و اخلاقی، مهارت‌های ویژه بارویکرد بوم، محیط، جنسیت و بسیاری از دیگر نیازها که به اقتضای شرایط دختران و مزیت‌های ویژه نوجوانان باید به آن‌ها توجه کرد، می‌پردازد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری همچنین در بخش دیگر سخنان خود درباره معیارهای انتخاب بانوان تاثیرگذار در این کنگره اظهار کرد: محورهای شناسایی زنان تاثیرگذار از بین زنان خانه‌دار، شاغل و فعال اجتماعی، معطوف به توانمندی‌هایشان در حوزه‌های فناوری‌های دیجیتال، فضای مجازی، علم و پژوهش، کارآفرینی و اشتغال و عرصه های فرهنگی و امور خیریه  بوده است.

خزعلی در ادامه بیان کرد: هدف از برگزاری این کنگره ملی  شناسایی زنان تأثیرگذار در عرصه‌های فردی، اجتماعی و بین المللی بود و این کار از طرق مختلف انجام شد. یکی از راه‌های شناسایی و معرفی این زنان، معاونت‌ها و مشاورها و مدیریت‌های بانوان در سراسر کشور بود و راه دیگر سامانه فراگیری بود که در این راستا راه اندازی شده است و از طریق این سامانه به شیوه مردمی این زنان تاثیرگذار شناسایی شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، وی همچنین با تشریح برنامه‌های معاونت زنان در راستای توانمندسازی زنان در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: اجرای نظام مشاوره و خانواده، پیشران‌سازی زنان در دانش افزایی واشتغال و کارآفرینی، رصد چالش‌های ذهنی و آسیب‌شنایی حیطه زن و خانواده به تفکیک استان، ایجاد کارگروه امنیت و سلامت زنان، راه‌اندازی جشنواره فیلم بانوان، توانمندسازی و حمایت از خانواده، حمایت از زنان بدسرپرست و دختران بازمانده از تحصیل، از دیگر اقدامات معاونت زنان بر اساس ماموریت و تکالیف اسناد بالادستی است که با تامین اعتبار راه سریعتری را برای عملیاتی شدن خواهد پیمود.