شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#سوخت

سوخت پایدار کشور در این روزهای سرد تامین شد/ مصرف بنزین در برخی روزها به ۱۱۸ میلیون لیتر در روز رسید

سوخت پایدار کشور در این روزهای سرد تامین شد/ مصرف بنزین در برخی روزها به ۱۱۸ میلیون لیتر در روز رسید

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: مصرف بنزین حتی در ماه‌های سرد سال افزایش پیدا کرده و در برخی‌ روزها به ۱۱۸ میلیون لیتر نیز رسید در صورتی که میانگین، ۱۰۳ میلیون لیتر در روز بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، کمیته ستاد بحران سوخت رسانی کشور، امروز ۲۷ دی ماه سال ۱۴۰۱ در شرکت پخش فراورده‌های نفتی برگزار شد. 

این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران مناطق سوخت رسانی کشور و علی اکبر نژاد علی مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی برگزار شد و هر کدام وضعیت سوخت رسان مناطق خود را تشریح کردند.

در ابتدای جلسه امانی مدیر منطقه چالوس  گفت: موجودی کافی در انبار نفت چالوش قراردارد و هیچ گونه مشکلی نیز در زمینه بنزین نداریم.در دی ماه، ۱ میلیون ۱۲۲ هزار لیتر نفت سفید را به عنوان سوخت دوم توزیع کردیم.

وی افزود: با توجه به قطع CNG، مصرف بنزین ۱۰ الی ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده بود.

در ادامه اصغری مدیر منطقه خراسان رضوی گفت: از آغاز دی ماه، ۴.۵ میلیون لیتر نفت سفید به روستاهای هدف ارسال شد و ۱۱۰۰ تن نیز ذخیره سازی صورت گرفته است.

وی افزود: در تربت جام ۱۶ هزار خانوار مشکل پیدا کرده بودند که با ارسال گاز مایع و نفت سفید مشکل آن‌ها بر طرف شد.

مدیر منطقه خراسان با اشاره به تعطیلی جایگاه‌های CNG گفت: ۱۴۰ جایگاه CNG، غیر فعال شدند و مصرف بنزین نیز ۲ میلیون لیتر افزایش یافت.

اصغری افزود: سوخت نیروگاهی تامین و هیچ مشکلی بابت برق نداریم.

همچنین احمد نیا مدیر خراسان شمالی (بجنورد) گفت: سوخت خانوار حتی به مناطق صعب العبور میسر شده و تا کنون بیش از ۱ میلیون ۳۲۰ هزار نفت سفید توزیع شده است.

وی افزود: در برخی روزها افزایش مصرف بنزین تا ۶۰ درصد را هم شاهد بودیم و آن را تامین کردیم، سوخت اصناف نیز به میزان ۵۶۰ میلیون لیتر تامین شد.

در ادامه آبادانی مدیر منطقه خراسان جنوبی گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف بنزین این منطقه افزایش پبدا کرد و در بیش از ۹۸ درصد شهرهای این منطقه، نازل‌ها فعال بودند.

وی افزود: در برخی نقاط فشار گاز سبب شد که ۱میلیون ۵۵۰ هزار لیترنفت سفید به نقاط شناسایی شده ارسال شود.

احمدی مدیر منطقه سبزوار گفت: از روز دوشنبه پیش بینی‌های لازم انجام شد و سوخت دوم نیز تامین شد. در نتیجه ۱ میلیون ۴۴۶ هزار لیتر نفت گاز و ۱۴۰ هزار لیتر گاز مایع، توزیع شد.

در ادامه بلندی مدیر منطقه تربت گفت: ۱ میلیون ۱۹۰ هزار نفت سفید توزیع شده است.

رجب پور مدیر منطقه ساری نیز گفت: تا دیروز رکورد بارگیری انبار نفت با ۱۴ میلیون لیتر شکسته شد به عبارتی ۴۰ درصد افزایش برداشت داشتیم.

وی افزود: سوخت دوم را تامین کردیم و به اصناف از جمله مرغداری‌ها سوخت رسانی انجام شد و مدارس نیز تعطیل نشد.

نژاد علی مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی در پایان جلسه گفت: در هفته گذشته شرایط سختی در ارتباط با انرژی کشور حکم فرما بود لذا برای سوخت رسانی و تامین سوخت تلاش‌های بسیاری صورت گرفت.

وی افزود: از ابتدای سال پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته بود.

اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱ میلیارد ۲۰۰ هزار لیتر بیشتر از سال ۱۴۰۰ به نیروگاه‌ها سوخت رسانی صورت گرفته و تقریبا حدود ۲ میلیارد ۳۰۰ هزار لیتر بیشتر از سال گذشته به مصرف رسیده است.

وی افزود: با توجه به افت فشار گاز در کشور، سوخت مایع و سوخت دوم را به صورت پایدار جایگزین کردیم و اجازه ندادیم شبکه از پایداری خارج شود.

نژادعلی افزود: به علت خارج شدن جایگاه‌های CNG نیز مصرف بنزین افزایش پیدا کرد که با تمهیدات پیش بینی شده توانستیم کار را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: ۷ میلیون لیتر بنزین در چند روز اخیر به مصرف رسید و در هیچ جایگاهی مشکل بنزین نداشتیم.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی افزود: مصرف بنزین حتی در ماه‌های سرد سال افزایش پیدا کرده و در برخی‌ روزها به ۱۱۸ میلیون لیتر نیز رسید در صورتی که میانگین، ۱۰۳ میلیون لیتر در روز بود.

وی در پایان گفت: واردات کشور نیز به صفر رسیده و امید است با صرف ‌جویی بتوان تراز تولید و مصرف را هموار کرد.

انتهای پیام/