شهر خبر

مدیر آموزش و پرورش دزفول خبر داد؛

برگزاری مسابقات کشوری همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی به میزبانی دزفول

برگزاری مسابقات کشوری همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی به میزبانی دزفول

دزفول- مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: مسابقات بزرگ کشوری همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی با حضور ۳۰۰ داوطلب از استان‌های مختلف به میزبانی دزفول در بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر ظاهرطحان ظهر امروز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول که در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته شوراها و مشارکت‌های مردمی اقداماتی از قبیل غبارروبی، عطرافشانی و گل‌باران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و خانواده خیران مدرسه‌ساز انجام شده و یا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار کنکور سراسری در دو نوبت برگزار خواهد شد، به آمادگی و هماهنگی‌های آموزش و پرورش دزفول اشاره کرد و افزود: هنگامی که کنکور در تابستان برگزار می‌شود، مراکز آموزشی تعطیل و در اختیار آزمون و دانشگاه‌ها هستند اما اکنون که کنکور دو نوبته شده است، در روز کنکور برخی حوزه‌های امتحانی به دلیل امتحانات مدارس فعال هستند اما تلاش ما بر این است که این آزمون به بهترین شکل برگزار شود.

رئیس آموزش و پرورش دزفول گفت: در شهرستان دزفول بالغ‌بر پنج هزار داوطلب کنکور به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد دو هزار و ۸۹۶ نفر شامل یک هزار و۶۷۳ داوطلب خانم و یک هزار و ۲۲۳ داوطلب آقا در حوزه‌های آموزش و پرورش دزفول به رقابت خواهند پرداخت.

ظاهر طحان ادامه داد: ۱۱ حوزه آموزش و پرورش دزفول در روز پنجشنبه و هفت حوزه نیز صبح روز جمعه شاهد برگزاری آزمون کنکور خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی متعدد در راستای برگزاری هرچه بهتر آزمون کنکور، یادآور شد: هماهنگی‌های لازم با فرمانداری، نیروی انتظامی، راهور، اداره برق، آبفا، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، شهرداری و …انجام شده که امیدوار هستیم این هماهنگی‌ها مثمر ثمر باشد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به تغییر زمان گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز، افزود: مقرر شده بود که این گردهمایی جمعه گذشته برگزار شود اما به دلیل نبود هماهنگی‌های لازم و فرارسیدن هفته مشارکت‌های مردمی و برنامه‌ریزی‌های کنکور این گردهمایی به ماه رجب موکول شد.

طحان از برگزاری مسابقات کشوری همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی به میزبانی دزفول خبر داد و افزود: این مسابقات در ۲ گروه شامل ۱۵۰ داوطلب پسر و ۱۵۰ دانش‌آموز دختر از ۱۴ تا ۲۰ بهمن در اردوگاه شهید رجایی دزفول برگزار خواهد شد که هر کدام از گروه‌های دختر و پسر دارای ۵۰ همراه شامل عوامل برگزاری خواهند بود.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف کشور هستند، یادآور شد: افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات با حضور مسئولان کشوری و استانی در حسینه ثارالله برگزار خواهد شد اما مسابقه و داوری در سالن اجتماعات اردوگاه شهید رجایی انجام می‌شود.

طحان با بیان اینکه این مسابقات برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر در خوزستان برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری این مسابقات یک اقدام بزرگ است و شورای این مسابقات نیز هفته گذشته با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، امام‌جمعه، نماینده، فرماندار، رئیس شورای شهر دزفول و نماینده ویژه‌ای از تهران تشکیل شد.

رئیس آموزش و پرورش دزفول عنوان کرد: پیشنهاد داده‌ایم که برای پذیرایی از مهمانان، سوغات و هدایا از محصولات دزفول استفاده شود تا این مسابقه و برنامه‌ریزی‌ها یک خروجی مثبت برای اقتصاد دزفول نیز داشته باشد.

ضرورت همکاری ادارات برای برگزاری کنکور

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های مجموعه شورای آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جاری با پستی بلندی‌های مختلف به‌خوبی پیش رفته است که این امر مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی این شورا است.

علی فرهمندپور در خصوص برگزاری مسابقات کشوری همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی به میزبانی دزفول عنوان کرد: با توجه به سابقه فرهنگی دزفول شهرستان می‌طلبید که این اتفاق در دزفول رقم بخورد؛ بنابراین ضرورت دارد از این فرصت به‌خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به حضور شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف در این مسابقات، بیان کرد: باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان دزفول و بهره‌مندی از تجربیات مسئولان سایر شهرستان‌ها استفاده کرد.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی متعدد در راستای برگزاری آزمون کنکور با ادارات و سازمان‌های مرتبط، گفت: با توجه به تداخل کنکور با امتحانات مدارس، برگزاری آزمون به این سبک تجربه جدیدی است که ضرورت دارد همه مدیران و ادارات دخیل، اهتمام لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این آزمون سربلند خارج شویم.