شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#رئیس جمهور

مشاور ارشد زلنسکی پس از تایید بیانیه کرملین، استعفا کرد

مشاور ارشد زلنسکی پس از تایید بیانیه کرملین، استعفا کرد

مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین پس از اظهاراتش درباره سرنگونی موشک روسیه و آوار شدن آن روی ساختمانی در شهر دنیپرو، استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولکسی آریستوویچ، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که گفته بود ارتش اوکراین یک موشک روس را روی آپارتمانی در شهر دنیپرو سرنگون کرده و باعث مرگ چندین غیرنظامی شده، از سمت خود استعفا کرد!

آریستوویچ در واکنش به حمله موشکی روسیه به یک بلوک آپارتمانی در شهر دنیپرو در ۱۴ ژانویه که به مرگ چندین غیرنظامی منجر شد، گفت که موشک روس پس از آنکه با یک پهپاد ضدموشک ارتش اوکراین سرنگون شده، به آپارتمان اصابت کرده است.

روایت آریستوویچ از ماجرا مشابه روایتی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین نقل کرده و گفته بود که روسیه اهداف غیرنظامی را بمباران نمی‌کند و تنها مواضع پیدا و پنهان نظامی را هدف قرار می‌دهد. برخی مفسران در کرملین اظهارات آریستوویچ را به عنوان «تاییدیه رسمی» کی‌یف برای منحرف کردن اذهان عمومی به سمت ادعاها درباره حمله روسیه به مواضع غیرنظامی و مرگ غیرنظامیان تعبیر کردند.

آریستوویچ پس از واکنش انتقادی همه‌جانبه اوکراینی‌ها، بلافاصله عذرخواهی و حالا نامه استعفای خود را هم تقدیم زلنسکی کرده اما هنوز مشخص نیست که آیا رئیس جمهور اوکراین با آن موافقت می‌کند یا خیر.

در بخشی از نامه استعفای آریستوویچ که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، آمده است: لطفا بنا به خواست خودم، من را از سمت مشاور معاف کنید.

بر اساس آخرین اطلاعات مقامات محلی شهر دنیپرو، قربانیان این حادثه که به تخریب کامل دو ورودی یک بلوک ۹ طبقه منجر شده است، دست کم ۴۴ نفر بوده و ۷۵ نفر نیز در بیمارستان به سر می‌برند.