شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

راهنمای خرید بهترین گوشی با قیمت هشت میلیون

راهنمای خرید بهترین گوشی با قیمت هشت میلیون

فرارو نوشت:تعداد بهترین گوشی‌های هشت میلیونی بازار به اندازه انگشتان یک دست نمی‌رسد، اما رقابت تگاتنگ و نفسگیری بین آن‌ها وجود دارد

خرید بهترین گوشی با هشت میلیون کار راحتی نیست. اگر الان تمام گوشی‌های هشت میلیونی بازار را کنار هم بگذاریم و با وسواس بهترین‌ها را انتخاب کنیم، به دو تا مدل از شیائومی و دو تا مدل از سامسونگ می‌رسیم و دست آخر گزینه‌های گردن‌کلفت زیادی برای خریداران باقی نمی‌ماند. با این حال بین همین چهار مدل رقابت تنگاتنگی وجود دارد و همین موضوع کار انتخاب و خرید بهترین گوشی با هشت میلیون را دشوار می‌کند.

ردمی نوت ۱۱ پرو از دید فروشنده‌های موبایل یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های شیائومی است و به‌شرطی می‌توانیم آن را جزو گوشی‌های هشت میلیونی بدانیم، که روی ارزان‌ترین نسخه دست بگذاریم. یعنی با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و حافظه‌موقت شش گیگابایت. این نسخه را فروشنده‌های موبایل الان حدود هشت میلیون تومان می‌فروشند و برای خرید ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G نسخه ۲۵۶ گیگابایت ممکن است از شما حدود ۱۰ میلیون تومان دریافت کنند. با این حال خرید ردمی نوت ۱۱ را به این دلیل توصیه می‌کنیم که از نظر مشخصات با پوکو X۴ پرو که الان یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های ۱۰ میلیونی بازار است، رسما فرقی ندارد. نمایشگر سوپر AMOLED، حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، تراشه اصلی اسنپدراگون ۶۹۵ و باتری پنج هزار میلی‌آمپر بخشی از مشخصات ردمی نوت ۱۱ پرو است که این ترکیب درحال حاضر برای یک گوشی هشت میلیونی قابل قبول است. آداپتور ۶۷ وات ردمی نوت ۱۱ پرو هم که باعث می‌شود ظرف ۴۰ دقیقه ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ تبدیل شود، یکی دیگر از جذابیت‌های ردمی نوت ۱۱ به‌حساب می‌آید.

ردمی نوت ۱۰ پرو یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای خرید گوشی با هشت میلیون تومان است. مدلی که نسخه قبلی ردمی نوت ۱۱ پرو به‌حساب می‌آید و خرید نسخه ۲۵۶ گیگابایت آن حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یعنی تقریبا معادل ردمی نوت ۱۱ با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت تمام می‌شود. درعوض با خرید ردمی نوت ۱۰ پرو، صاحب مدلی می‌شویم که دو برابر ردمی نوت ۱۱ پرو فضای ذخیره سازی دارد و در دوئل پردازنده‌ها، نسبت به مدل جدید سربلند بیرون می‌آید. چون تراشه اصلی اسنپدراگون ۷۳۲ باعث می‌شود عملکرد پردازنده آن تاحدودی بهتر از ردمی نوت ۱۱ پرو باشد که با تراشه تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ معرفی شده است. همین تراشه به عملکرد بهتر باتری کمک می‌کند و با اختلاف جزیی می‌توانیم ردمی نوت ۱۰ پرو را صاحب باتری بهتری نسبت به ردمی نوت ۱۱ پرو بدانیم. درعوض ردمی نوت ۱۱ پرو در بخش نمایشگر یک سروگردن بهتر است و بین کیفیت عکس‌های این دو مدل تقریبا تفاوتی وجود ندارد. اگر ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۰ پرو را دوتا از بهترین گوشی‌های هشت میلیونی شیائومی درنظر بگیریم، در اردوگاه رقیب یعنی سامسونگ، گلکسی A۳۲ و M۳۳ را می‌توانیم به‌عنوان رقبای چغر و گردن‌کلفت معرفی کنیم.

گلکسی A۳۲ تقریبا از دو سال پیش در بازار حضور دارد و، چون در بازه گوشی‌های هشت میلیونی سامسونگ رقیب جدی ندارد، آن را درفهرستمان گذاشتیم. از طرفی بخشی از راز محبوب بودن گلکسی A۳۲ را می‌توانیم به شایستگی‌های آن ربط بدهیم. مدلی که رسما نان نمیشگر خوب خودش را می‌خورد و سامسونگ در طراحی آن از صفحه‌نمایش سوپر AMOLED با حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت و تراکم پیکسل ۴۱۱ روانه بازار کرده که انصافا برای یک گوشی در این بازه قیمت، حکم غنیمت را دارد. کنار نمایشگر خوب، حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل را باید دومین نقطه قوت گلکسی A۳۲ بدانیم. طوری که گلکسی A۳۳ به‌عنوان نسل جدید گلکسی A۳۲ با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسل معرفی شد.


گلکسی M۳۳ می‌تواند برای آن‌هایی پردازنده ملاک است، بهترین گوشی هشت میلیونی باشد. سامسونگ در طراحی گلکسی M۳۳ درحالی از تراشه اصلی پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده کرده که الان گلکسی A۳۳ و گلکسی A۵۳ با همین تراشه معرفی شدند و قیمتشان توسط فروشنده‌ها به‌ترتیب حداقل ۹ و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌شود. البته اگر بگوییم گلکسی M۳۳ به‌جز پردازنده خوب، چیز دیگری ندارد، بیراه نگفتیم. چون درقیاس با مدل‌های هم‌رده دوربین فوق‌العاده‌ای ندارد و از یک طرف نمایشگر TFT آن برای یک گوشی هشت میلوینی فاجعه است. بین سایر گوشی‌های هشت میلیونی سامسونگ، الان گلکسی A۳۲ نسخه ۵G هم در بازار وجود دارد که اصلا خرید آن را توصیه نمی‌کنیم. چون درعوض پشتیبانی از فناوری ۵G که الان به هیچ دردی نمی‌خورد، دوربین و نمایشگر ضعیف‌تری دارد و خرید آن چیزی شبیه ریختن پول در جوب آب است.

۳۵۲۱۷