شهرخبر

سیل و آبگرفتگی در ۴ استان جنوبی کشور/ ۳۱ استان کشور تحت تاثیر پدیده‌های جوی

سیل

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۲۶ هزار و ۳۹۰ نفر در پی حوادث ناشی از بارش برف و باران و کاهش دما خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح گزارش اقدامات امدادگران جمعیت هلال احمر درپی کاهش دما و بارندگی‌های اخیر گفت: از ۱۸ دی ماه تا ساعت هفت صبح امروز ٢٧دی ماه ۳۱ استان کشور تحت تاثیر پدیده‌های جوی قرار داشتند که در این میان در ۳۶۴ منطقه شامل ١٣٩محور، ٣٦ شهر، ١٥٩روستا و ٣٠منطقه عشایرنشین در ۱۸۸ شهرستان از ۲۹ استان کشور عملیات امدادی انجام شد.

وی با بیان اینکه امدادگران تنها در دو استان سمنان و قم عملیات امدادی نداشتند، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها در این مدت به ۲۶ هزار و ۳۹۰ نفر امدادرسانی شده و ۳۸۴۱ نفر اسکان اضطراری داده شدند. ۴۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شده و ۴۷ نفر نیز با توجه به نیاز به خدمات درمانی به مراکز درمانی انتقال داده شدند. متاسفانه سه نفر شامل دو خانم به دلیل وقوع سیل در فسا و یک آقا به دلیل ریزش آوار در منوجان نیز جان خود را از دست دادند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۱۵۶ دستگاه خودروی سواری نیز از برف رهاسازی شده است، گفت: از ۱۲۲ واحد مسکونی عملیات تخلیه آب انجام شد و اقلامی چون چادر، پتو، موکت، والور، بسته غذایی و ... نیز در میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

به گفته محمودی دو هزار و ۳۶۷ امدادگر سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در ۶۴۱ تیم امدادی در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند و علاوه بر آن امدادگران این سازمان در طرح زمستانی در جاده‌ها نیز در پایگاه‌های ثابت و سیار مستقرند.

وی به وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان جنوبی کشور نیز اشاره کرد و گفت: تا ساعت هفت صبح امروز چهار استان خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد درگیر بارش شدید باران بودند که در دو استان فارس و بوشهر نیاز به خدمات امدادی درپی وقوع سیل و آبگرفتگی وجود داشت و امدادگران وارد عمل شده‌اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در همین راستا نیز عملیات امداد و نجات در شهرستان های شیراز، کازرون، اقلید، بوشهر و دشتستان آغاز شده و محور فیروزآباد - جم در استان فارس نیز به دلیل ریزش کوه مسدود شده است.