شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#اسپانیا

سوژه روز؛ ماجرای درآمد‌های اسپانیا از برگزاری سوپرکاپ در عربستان

سوژه روز؛ ماجرای درآمد‌های اسپانیا از برگزاری سوپرکاپ در عربستان

اسپانیایی‌ها از برگزاری دیدارهای خود در عربستان درآمد هنگفتی کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ سوپرکاپ اسپانیا در ۴ سال اخیر تفاوتی جدی با دیگر سوپرکاپ‌های دنیای فوتبال داشته است. اسپانیایی‌ها تصمیم گرفتند از سال ۲۰۲۰ این تورنمنت را که با حضور قهرمان‌های لیگ و حذفی برگزار می‌شود، ۴ جانبه کنند و نایب قهرمان‌های هر تورنمنت را هم در مسابقات بگنجانند. در ۳ دوره از ۴ دوره اخیر هم این رقابت‌ها در عربستان برگزار شده است.

در همین زمینه رسانه اسپورت اسپانیا گزارش داده فدراسیون فوتبال این کشور از این رقابت‌ها امسال ۴۰ میلیون یورو دریافتی داشته است. از این مبلغ ۷۵۰ هزار یورو سهم بتیس شده و ۱.۷ میلیون یورو به والنسیا رسیده. بارسلونا و رئال مادرید هم که در فینال حضور پیدا کردند هر کدام ۲.۸ میلیون یورو دریافتی داشته‌اند. ۴ میلیون یورو از این پول سهم جرارد پیکه است که تاثیر زیادی در امضای قرارداد عربستان با رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا داشته. از پول‌های باقی‌مانده، قرار است ۲۰ میلیون سهم فوتبال اسپانیا شود و در راه توسعه فوتبال هزینه گردد.

گفتنی است پیشتر در ماه اکتبر اعلام شده بود در این قرارداد بندی هم وجود دارد که اجازه پیکه در جام را نمی‌دهد زیرا او از این رقابت‌ها نفع تجاری دارد اما او تنها امسال به میدان نرفت و سال گذشته در نیمه نهایی جام مقابل رئال مادرید بازی کرد.

انتهای پیام/