شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهردار تهران#پایتخت#سال آینده

درگیری شهردار تهران با مافیای زباله

درگیری شهردار تهران با مافیای زباله

علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در برنامه زنده «جهان آرا» در شبکه افق با اشاره به اینکه کمتر از ۲۰ درصد مشکلات امروز ناشی از تحریم است، اظهار کرد: یک ریال تا به امروز برای اداره شهر قرض نگرفتیم.

وی تصریح کرد: پروژه احداث آزادراه ۱۶.۵ کیلومتری شهید شوشتری (حد فاصل یاسینی تا رستگار) را مجدد فعال کردیم. همچنین یال غربی ادامه بزرگراه یادگار امام در دست اقدام است.

شهردار تهران افزود: اصلاح ۹۸ تقاطع بزرگراهی تهران که ۷۰۰ کیلومتر مسیر مردم را کوتاه می‌کند، در دستور کار شهرداری تهران است.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه یکی از کلیدی‌ترین نقاط شهرداری «کمیسیون ماده ۵» است، ادامه داد: همه مصوبات آن به صورت شفاف هفتگی روی سایت بارگذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: در این دوره فقط با یک اقدام ۱۰۳ ملک ارزنده را به ارزش ۹۹۰۰ میلیارد تومان به نفع مردم تهران پس گرفتیم. همچنین ۸۰۰۰ میلیارد تومان نیز با نظارت مرکز حقوقی شهرداری بازگردانده شد.

شهردار تهران با اشاره به طرح جدید شهرداری تحت عنوان سامانه " من شهردارم" تصریح کرد: ۴۸۰ هزار نفر از تهرانی‌ها تا این لحظه در سامانه «من شهردارم» اولویت پروژه‌های عمرانی محلات مختلف شهر را انتخاب کرده‌اند.

وی گفت: مشارکت مردم در اداره شهر نه‌تنها اعتماد زاست، بلکه یکی از موانع جدی فساد نیز هست.

درگیری با مافیای زباله

زاکانی اظهار کرد: روزانه ۴۸۰۰ تن زباله برای دفن راهی آرادکوه می‌شود، ضمن اینکه درحال توسعه مراکز میانی بازیافت هستیم تا دست کم ۳۰ درصد از این بار کاسته شود.

شهردار تهران از رونمایی اپلیکیشن ویژه بازیافت خبر داد و گفت: اواسط اسفندماه اپلیکیشن ویژه بازیافت برای شهروندان رونمایی خواهد شد و با این اقدام بساط مافیای زباله و کودکان زباله گرد جمع خواهد شد.

وی در ادامه این برنامه فزود: دولت سابق معتقد بود باید تهران را گران کرد تا جمعیت از آن خارج شوند!، در حالی که در سال ۹۱ در تهران سالانه حدود ۳۰ هزار پروانه ساختمانی صادر می‌شد.

شهردار تهران اضافه کرد: سال گذشته تنها ۵۴۰۰ پروانه صادر شد و در ادامه «قرارگاه مسکن» سال گذشته با هدف رونق صنعت ساختمان ایجاد شد و هدف‌گذاری ساخت ۱۸۰ هزار واحد در تهران است.وی به طرح «مسکن متری» اشاره کرد و گفت: این طرح را با هدف جذب نقدینگی برای رونق صنعت ساخت و حفظ سرمایه شهروندان راه‌اندازی خواهیم کرد و مردم بزودی می‌توانند از بستر «بورس» اقدام به خرید کنند.

زاکانی خاطرنشان کرد: در ۱۶ ماه اخیر حتی یک سانتی‌متر تراکم نفروختیم.

وی همچنین به بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: پیشنهاد بودجه ما برای سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان است؛ بودجه امسال ۵۰ همت بودو این اعتبارات عمدتا از طریق مولدسازی و مشارکت تامین خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و ادامه داد: ۲۳ دستگاه در حوزه آلودگی هوا مسئولیت دارند. شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد کرد. همین امروز بیش از ۱۰ ساعت با بزرگترین صنایع کشور یعنی سایپا، ایرانخودرو و مپنا جلسه داشتیم.

شهردار تهران اضافه کرد: سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز به شهر اضافه کردیم، امسال به ۱۵۰۰ هکتار رسیده است.وی در ادامه برنامه به بارش برف در تهران اشاره کرد و گفت: مطلقا در برف دیروز غافلگیر نشدیم؛ ترافیک اتوبان صیاد به‌خاطر تصادف و ترافیک مقطعی اتوبان ارتش ناشی از مه‌گرفتگی بود.

شهردار تهران افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر از همکاران من شبانه‌روز برای برف‌روبی کف خیابان بودند. آن‌قدر شن ریخته بودیم که پلیس راهور نیز تشکر کرد. همچنین روز گذشته یک تور ویژه خبرنگاری در منطقه ۵ تهران برای بازدید از فرآیند برف روبی برگزار شد.

منبع: تسنیم