شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق#غول#نخست وزیر

السودانی: عراق با هم افزایی توانست غول داعش را به زانو درآورد

السودانی: عراق با هم افزایی توانست غول داعش را به زانو درآورد

نخست وزیر عراق به راهکاری اشاره کرد که طی آن تروریست‌ها در این کشور ریشه کن خواهند شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در دیدار با دبیرکل شورای حکمای مسلمان گفت که عراقی‌ها با اتحاد و هم افزایی توانستند بر داعش غلبه کنند.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق اعلام کرد «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با «محمد عبدالسلام» دبیرکل شورای حکمای مسلمین و هیئت همراه او دیدار کرد.

در این دیدار مهم‌ترین چالش‌های پیش روی جوامع اسلامی و راه‌های غلبه بر آنها از طریق ارتباط و همبستگی بررسی شد.

السودانی در این دیدار تاکید کرد که عراقی ها با اتحاد و هم افزایی توانستند بر داعش و تهدیدات آن غلبه کنند.

 وی افزود: نکوهش گفتمان افراط گرایی، منزوی و محکومیت آن از سوی تمامی نهادهای فکری و فرهنگی، یقینا به محو آثار تروریسم و ​​پایان دادن به موجودیتش خواهد انجامید.

رایزنی« فالح فیاض» با رئیس پارلمان عراق

رئیس پارلمان عراق و رئیس سازمان حشد شعبی در دیدار با یکدیگر پیرامون اوضاع امنیتی  این کشور و تلاش‌های انجام شده در زمینه مبارزه با تروریسم بحث و گفت‌وگو کردند.

دفتر رسانه‌ای ریاست پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق با «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی دیدار کرد.

کشور عراق ,

در این دیدار اوضاع امنیتی  عراق و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مبارزه با تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اهمیت تداوم تقویت و حمایت نهادهای نظامی و امنیتی برای رویارویی با چالش‌ها تاکید شد.

همچنین «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق میزبان «فایز علی الشوابکه»، دبیرکل اتحادیه بین المجالس عرب بود. دو طرف مقدمات کنفرانس اتحادیه بین المجالس عرب که قرار است در بغداد برگزار شود را بررسی کردند.

بغداد از 23 الی 26 مارس 2023 میزبان 34 امین کنفرانس اتحادیه بین المجالس عرب است.

دفتر رسانه ای الحلبوسی پیش از این اعلام کرد که ریاست اتحادیه بین المجالس عرب به عراق منتقل شد و محمد الحلبوسی، به عنوان رئیس این اتحادیه از 9 ژانویه مکلف شده است.

سی  و چهارمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس عرب با مشارکت رؤسای مجالس و پارلمان‌های عربی عضو این اتحادیه علاوه بر بسیاری از سازمان‌های پارلمانی به عنوان ناظر خواهد بود.

انتهای پیام/