شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#ستاره استقلال

ستاره استقلال از خحالت یورگن لوکادیا در آمد

نزدیک بود باشگاه استقلال هم به سرنوشت رقیب سنتی دچار شود و یکی از بهترین های خودش را از دست بدهد.

ستاره استقلال از خحالت یورگن لوکادیا در آمد

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی و حالا سابق باشگاه پرسپولیس، برای هواداران این تیم تبدیل به یک خاطره شده است. او که با سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس و گل‌زنی برای باشگاهی مانند برایتون به‌عنوان یک ستاره نام‌آشنا به پرسپولیس پیوست، خیلی زود و حتی قبل از نیم‌فصل، ایران را ترک کرد و دیگر برنگشت. درباره دلایل خروج ناگهانی یورگن لوکادیا حرف و حدیث زیاد بود و هست. اتفاق عجیب ولی پیش از هفته دوازدهم و تقابل بزرگ پرسپولیس با استقلال رقم خورد.

درحالی‌که به گفته یحیی گل‌محمدی لوکادیا برای حضور و درخشش در دربی انگیزه زیادی داشت، بیماری همسر و مشکلات خانوادگی را بیان و به‌طور غیرمنتظره‌ای ایران را به مقصد هلند ترک کرد. کمی پیش از آن از میان صحبت بازیکنان پرسپولیس می‌شد پی برد که مشکلات خانوادگی لوکادیا بهانه است و او به دلیلی دیگر در حال ترک ایران است. دلیلی که تا زمان انتشار پست‌ اینستاگرامی این بازیکن فقط در حد گمانه‌زنی بود.

البته باشگاه پرسپولیس درست از همان روزی که لوکادیا رفت و به ایران برنگشت وعده پیگیری و شکایت‌کردن از این بازیکن در فیفا را داد، ولی مشخص نیست نتیجه این پرونده به سود باشگاه پرسپولیس شود. رضا درویش در صحبت‌هایی درباره روند رسیدگی به پرونده جدایی یورگن لوکادیا از این تیم، گفت: «همه واقف هستند لوکادیا نه بحث مالی و نه بحث ورزشی داشت. او به دلایل دیگری رفت.

روز اول نامه زد و درخواست ۴۸ ساعت مجوز خروج اورژانسی بابت مشکلات خانوادگی داشت که جزو قوانین فیفاست. سپس وکیلش اعلام کرد لوکادیا برمی‌گردد ولی وقتی رفت عکسش را عمل کردند و مواردی را عنوان کردند که فوتبالی نبود. یقین دارم اگر بحث سیاسی نشود به حقوق خودمان می‌رسیم».

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یکی، دو کد مشخص می‌دهد که می‌توان دلایل خروج لوکادیا را ذیل آن بررسی کرد. لوکادیا قبل از دربی درخواست مرخصی ۴۸ساعته می‌کند و از ایران می‌رود. این درخواست دقیقا زمانی مطرح شد که چند کشور اروپایی از جمله هلند خواسته بودند شهروندان این کشورها ایران را ترک کنند. او با استناد به همین موضوع ایران را ترک کرد. یورگن اندکی بعد و زمانی که هنوز پرسپولیسی‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، یکی، دو پست در اینستاگرام گذاشت و نوشت که نزدیکانش می‌دانند او چرا تصمیم به ترک تهران گرفته است.

سرانجام چند روز قبل بود که با انتشار یک پست اینستاگرامی مشخص، دلیل واقعی خروجش از ایران را مطرح کرد. لوکادیا با اشاره ضمنی به اتفاقات اخیر در ایران نوشت که « قضاوت کنید! همه پیام‌های توهین‌آمیز را به من بفرستید. من را میمون صدا کنید! من وقتی آنجا بودم تمام تلاشم را کردم. دیوانه‌کننده است که رسانه‌ها من را طوری نشان می‌دهند که بی‌دلیل از آنجا رفتم. هرچه که بود لوکادیا و باشگاه پرسپولیس به ته خط رسیدند و دیگر خبری از حضور این بازیکن در ایران نخواهد بود.

در همین رابطه شنیدیم، در همان زمان پیشنهاد ترک ایران به بعضی دیگر از بازیکنان خارجی شاغل در ایران هم داده شد ولی آن ها ترجیح دادند که به کارشان در ایران ادامه دهند. یکی از آن ها کوین یامگا ستاره دو فصل اخیر استقلال بود. کوین فرانسوی که هم در فصل گذشته بهترین گلزن آبی ها بود، در این فصل جزو بهترین های تیمش به حساب می آید. همان زمانیکه لوکادیا ایران را ترک کرد، عده ای به یامگا هم توصیه کردند که ایران را ترک کند ولی ستاره استقلال از این موضوع امتناع کرد.

یامگا در گفت و گویی که با خانواده و دوستان نزدیکش داشت، اعلام کرد از زندگی در ایران راضی است و مشکلی برای حضور در تهران ندارد. مدافع هافبک فرانسوی همچنین گفت: ایران کشور امنی است و در این دو سالی که اینجا حضور دارم، هیچ مشکلی برای من به وجود نیامده است. استقلال را دوست دارم و شرایط خوبی در تیم دارم. بنابراین لزومی برای ترک ایران و جدایی از استقلال وجود ندارد و من اینجا خیلی راحت هستم.