شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#شورای امنیت#یمن

گروندبرگ: مذاکرات مثبتی با رهبران یمنی در صنعا داشتم

گروندبرگ: مذاکرات مثبتی با رهبران یمنی در صنعا داشتم

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در گزارشی به شورای امنیت گفت که مذاکرات «مثبت و سازنده ای» با رهبران یمنی در صنعا داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در یمن گفت که برهه کنونی شاهد «تغییرات احتمالی» در روند نزاع هشت ساله در این کشور است.

بر اساس این گزارش، گروندبرگ در گزارش ویدئوکنفرانس به شورای امنیت از یمن افزود که مذاکرات مثبت و سازنده ای با رهبران یمنی در صنعا از جمله مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن داشته است.

وی همچنین گفت که طی هفته های گذشته نیز با رشاد العلیمی رئیس شورای ریاستی و شرکای منطقه ای و بین المللی در ریاض و مسقط مذاکرات ثمربخشی انجام داده است.

گروندبرگ افزود: اوضاع نظامی در یمن همچنان پایدار است و تغییری در خطوط درگیری ایجاد نشده است.

لازم به ذکر است که «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه با فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به این کشور و هیئت همراه دیدار کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر اهمیت نقش سازمان ملل و تلاش های آن برای پیشبرد روند صلح تاکید کرد.

وی افزود: ما بر کاستن از درد و رنج ملت یمن و تحقق خواسته های مردم در زمینه صلح تاکید می کنیم.

همچنین، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل نیز از تلاش های المشاط برای پیشبرد روند صلح و تلاش برای تمدید آتش بس قدردانی کرد.

رژیم سعودی بیش از هفت سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.