شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#انگلیسی#سوخت

کرملین: تانک‌های انگلیسی هم مثل بقیه خواهند سوخت

کرملین: تانک‌های انگلیسی هم مثل بقیه خواهند سوخت

سخنگوی کرملین می‌گوید تانک‌هایی که انگلیس قرار است برای اوکراین ارسال کند، مثل بقیه تانک‌ها خواهند سوخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که غربی‌ها از اوکراین برای رسیدن به اهداف ضدروسی خود استفاده می‌کنند و تانک‌هایی هم که قرار است از انگلیس به کی‌یف ارسال شود، مثل بقیه تانک‌ها در آتش خواهند سوخت.

انگلیس روز شنبه اعلام کرد که ۱۴ دستگاه تانک جنگی موسوم به «چلنجر ۲» را طی هفته‌های آتی برای اوکراین ارسال خواهد کرد.

پسکوف در واکنش به سوالی درباره این تانک‌ها گفت: آنها از این کشور (اوکراین) به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد ضدروسی خود استفاده می‌کنند. این تانک‌ها هم درست مثل بقیه تانک‌ها خواهند سوخت.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات نظامی کشورهایی همچون انگلیس و لهستان، شرایط میدان نبرد را تغییر نخواهند داد، گفت که این کمک‌ها تنها جنگ را طولانی‌تر و به گفته وی در نهایت «مشکلات بیشتری را برای اوکراین ایجاد خواهد کرد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور اوکراین دیروز (یکشنبه) گفت که عملیات نظامی این کشور در اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) آغاز شده، طبق برنامه پیش رفته و روند مثبتی دارد و سربازان روس پیروزی‌های بیشتری را برای این کشور به ارمغان خواهند آورد.

پسکوف با اشاره به اظهارات پوتین، جنگ اوکراین را نبردی «وجودی» با خصم و جنگ‌طلبی غرب خواند و گفت که روسیه برای محافظت از مردم این کشور مقابل همه دشمنان، از هر ابزاری که در اختیار دارد، استفاده خواهد کرد.