شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#دام

رئیس مافیای سیسیل پس از سه دهه فرار در دام پلیس ایتالیا افتاد

رئیس مافیای سیسیل پس از سه دهه فرار در دام پلیس ایتالیا افتاد

پلیس ایتالیا از دستگیری تحت‌تعقیب‌ترین رئیس مافیای این کشور در یک بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس ایتالیا امروز(دوشنبه) اعلام کرد که متئو مِسینا دِنارو، تحت تعقیب‌ترین رئیس مافیای این کشور که سه دهه از دست پلیس ایتالیا فراری بود را در بیمارستانی در پالرمو دستگیر کرده است.

دادستانی ایتالیا اعلام کرده که دنارو رئیس باند مافیایی سیسیل موسوم به «کوزا نوسترا» بوده است. پلیس ایتالیا در حالی وی را دستگیر کرد که برای معالجه به بیمارستانی در شهر پالرمو مراجعه کرده بود.

رئیس مافیای سیسیل پس از سه دهه فرار در دام پلیس ایتالیا افتاد

او پیش‌تر به جرم نقش‌آفرینی در قتل دو دادستان ضدمافیای ایتالیا به نام‌های جیوانی فالکونه و پائولو بورسلینو در سال ۱۹۹۲، در محاکمه‌ای غیابی به حبس ابد محکوم شده بود.

دنارو همچنین به دلیل نقش داشتن در بمبگذاری‌های سال ۱۹۹۳ در فلورانس، رم و میلان که به مرگ ۱۰ نفر انجامید، به حبس ابد محکوم شده بود.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا با تمجید از بازداشت وی، آن را «یک پیروزی بزرگ برای این کشور خواند که نشان می‌دهد ایتالیا هرگز برابر مافیا تسلیم نمی‌شود.»

پلیس ایتالیا در سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که مسینا دنارو باوجود غیبت، همچنان مافیای شهر تراپانی واقع در غرب سیسیل را کنترل می‌کند.

او در سال ۱۹۹۳، عملیات ربودن یک پسر ۱۲ ساله را در تلاش برای بازداشتن پدرش از شهادت دادن علیه این مافیا، سازماندهی کرده بود. این کودک دو سال اسیر مافیای سیسیل بود و در نهایت به دار آویخته و بدنش در اسید حل شد.