شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تاریخ

سجادی: آمادگی برای راه‌اندازی ورزش‌های چوگان و زورخانه‌ای را در نیکاراگوئه داریم/ لنین براوو: نفوذ ایران در حوزه‌های مختلف در تاریخ تاثیرگذار بوده است

سجادی: آمادگی برای راه‌اندازی ورزش‌های چوگان و زورخانه‌ای را در نیکاراگوئه داریم/ لنین براوو: نفوذ ایران در حوزه‌های مختلف در تاریخ تاثیرگذار بوده است

سفیر نیکاراگوئه در ایران با اشاره به قدرت ایران در منطقه خاطرنشان کرد: خیلی خوب و جالب است که نفوذ ایران در تاریخ بسیار تاثیرگذار بوده است و در خیلی از حوزه‌ها کشور ایران در تاریخ پیش‌رو بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اساک لنین براوو، سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کرد.

اساک لنین براوو، سفیر کشور نیکاراگوئه در این دیدار با ابراز خوشحالی از ملاقات با دکتر سجادی اظهار داشت: ۶ وزیر زن نیکاراگوئه به زودی به ایران سفر می‌کنند که در نشستی که به دعوت دولت ایران است شرکت کنند. طی این سفر قرار است که وزرای نیکاراگوئه دیدارهایی را نیز با وزرای کشور ایران داشته باشند و از این‌رو دعوت می‌کنیم که دکتر سجادی نیز با وزرای مرتبط دیدار داشته باشند.

وی افزود: دولت ما برای این دیدارها ارزش زیادی قائل است چون یک چهارم کابینه دولت نیکاراگوئه به کشور ایران سفر می‌کنند. دعوت‌نامه برای معاون رییس‌جمهور نیکاراگوئه ارسال شده ولی به خاطر تحریم‌های ظالمانه آمریکا ایشان نمی‌تواند به ایران سفر کند ولی ۶ وزیر به ایران سفر می‌کنند. در این سفر فرصت بسیار مهمی را پیدا می‌کنیم که با وزرای جمهوری اسلامی نیز دیدار داشته باشیم.

سفیر نیکاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: از دولت جمهوری اسلامی به ویژه از وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان ممنونم که زمینه این دیدار را فراهم کردند.

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: انقلاب‌های دو کشور ایران و نیکاراگوئه طی یک سال به ثمر رسید و ما این دو انقلاب را خواهر متحد می‌دانیم و همیشه این دو کشور روابط بسیار خوبی داشته‌اند. از زمانی که آیت‌الله رییسی به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شدند ما این موضوع را درک کردیم که الان می‌توان روابط را با ایران بیشتر کرد و روسای جمهور دو کشور سه بار تماس تلفنی باهم داشتند. هر دو اعتقاد دارند که فقط ارتباط نباید برپایه سیاسی باشد و در حوزه‌های دیگر نیز این تعامل باید ایجاد شود.

وی افزود: مردم نیکاراگوئه بازی‌های ایران در جام جهانی را خیلی پیگیری می‌کردند و دوست داشتند که تیم ملی ایران از گروه صعود کند. اگر در آینده نزدیک فرصت فراهم باشد استقبال میکنیم که تیم ایران برای انجام یک بازی دوستانه به نیکاراگوئه بیاید. باید پیش‌بینی زمانی را انجام دهیم که ایران نه تنها با نیکاراگوئه بلکه با دیگر کشورهای منطقه نیز بتواند چند بازی دوستانه انجام دهد.

وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه خاطرنشان کرد: خیلی خوب و جالب است که نفوذ ایران در تاریخ بسیار تاثیرگذار بوده است و در خیلی از حوزه‌ها کشور ایران در تاریخ پیش‌رو بوده است.

دکتر سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار اظهار داشت: خیلی خوشحالیم که برای دومین بار با سفیر نیکاراگوئه دیدار داریم. دیدار اول در زمان بازی دوستانه بین تیم‌های فوتبال ایران و نیکاراگوئه در استادیوم آزادی انجام شد و مشاهده کردیم که ایشان تا چه اندازه به حوزه ورزش اشراف دارد.

وی افزود: ما نیز به کشور نیکاراگوئه علاقه زیادی داریم و اینکه بتوانیم تعاملات خوبی در حوزه ورزش با این کشور داشته باشیم و امیداریم که تعاملات دو کشور بیشتر‌ از قبل برقرار شود. پیشاپیش به ۶ وزیر کشور نیکاراگوئه که قرار است به زودی به ایران سفر کنند خوشدآمد می‌گویم. با کمال میل آمادگی برای میزبانی و دیدارهای احتمالی هستیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: ما در ایران اماکن ورزشی خوبی مثل ما سایت تیراندازی، سالن کشتی، اسکی رو یخ و پیست سوارکاری را داریم که در صورت تمایل می‌توانیم برنامه‌ای بگذاریم که دوستان از این سالن ها بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از مفاد تفاهم‌نامه ما با کشور نیکاراگوئه در حوزه ورزش می‌تواند این موضوع باشد که بتوانیم ورزش چوگان و ورزش زورخانه‌ای را در این کشور راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/