شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای شهر#مشهد#خودرو

توقیف خودروی اهدایی شورای شهر به یک ملی پوش |‌ نیروی انتظامی با مالک آمد و سوئیچ ماشین را گرفت

خودرویی از طرف شورای شهر مشهد به یک عضو تیم‌ملی پاراتنیس اهدا شده بود از طرف مالک خودرو توقیف شد.

مهرداد محمدپور، عضو تیم ملی پاراتنیس روی میز

به گزارش همشهری آنلاین،  آذرماه سال گذشته مهرداد محمدپور، عضو تیم ملی پاراتنیس روی میز در اینستاگرام خود از دزدیده شدن خودرو شخصی‌اش خبر داد و دلنوشته‌ای خطاب به دزد خودروش نوشت که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. پس از آن افراد زیادی برای کمک به او اقدام کردند، یکی از این افراد هاشم دائمی، عضو شورای شهر بود که توسط یک خیر خودرویی را به آقای محمدپور اهدا کرد. قرار بود سند به نام وی زده شود اما پس از گذشت یک سال از این موضوع اقدامی انجام نشد و پنجشنبه هفته گذشته صاحب اصلی سند ماشین را توقیف کرد.

مهرداد محمدپور، بازیکن تیم ملی پاراتنیس روی میز رفتیم و در این رابطه گفت: در آذر ماه سال گذشته خودروی من را از جلوی درب منزل دزدیدند، من عکس خودرو را داخل فضای مجازی گذاشتم تا اگر مردم آن را در خیابان مشاهده کردند اطلاع دهند.

رضا صادقی و پرویز پرستویی هم پیش‌قدم شدند

 او افزود: بعد ۲ هفته لاشه خودرو پیدا شد، من عکس آن را در اینستاگرام گذاشتم و دلنوشته‌ای برای دزد خودرو نوشتم با این مضمون که اسنپ کار می‌کردم، این خودرو وسیله رزق و روزی من بود، برای اردوی تیم ملی ویلچر ندارم و… . مردم واکنش نشان دادند، پرویز پرستویی و رضا صادقی استوری کردند. آقای شهلا، کمپینی ایجاد کرد که در ۱۵ ساعت مبلغی جمع‌آوری شد و در حال افزایش بود تا برای من خودرو تهیه کنند که از طرف دفتر آقای دائمی با من تماس گرفتند که قصد داریم به خانه شما بیاییم. با گروه فیلمبرداری به منزل ما آمدند و بیان کردند هدیه ناقابلی از طرف ما به شما اهدا خواهد شد.

 محمدپور ادامه داد: ابتدا بیان کردند پراید صفر است اما زمانی که برای تحویل گرفتن خودرو به درب منزل رفتیم عذرخواهی کرده و گفتند ما فکر کردیم خودرو صفر بوده اما مدل سال ۹۵ است. آقای دائمی عکس گرفتند و فیلمبرداری هم انجام شد. در نهایت شماره آقای جعفری را به من دادند و بیان کردند فردا پیگیری کنید تا سند را به نام شما بزنند. زمانی که از چگونگی خرید خودرو پرسیدم آقای دائمی گفتند مبلغ خرید خودرو توسط دوستان خیر ظرف ۲۴ ساعت جمع شده است. پس از آن سند زدن خودرو مدام به تاخیر افتاد. بعد از گذشت یک سال، ماه گذشته صاحب سند به من پیام داد که خودرو را تحویل دهم چون آن را به عنوان امانت به آقای دائمی دادند و ایشان هم خودرو را به من امانت دادند که من گفتم سوئیچ آن را به خود آقای دائمی تحویل می‌دهم.

 این بازیکن تیم ملی پاراتنیس روی میز بیان کرد: در این یک ماه هر یک روز در میان پیاده یا با هزینه اسنپ به شورای شهر می‌رفتم و موضوع را پیگیری می‌کردم. آقای دائمی به دلیل مسائلی که برایشان پیش آمده تنها دوشنبه‌ها در شورا حضور داشتند و من می‌توانستم یک دقیقه با ایشان صحبت کنم، تلفن هم جواب نمی‌دادند. در این دیدارها مدام می‌گفتند ۲ روز دیگر سند زده می‌شود. دوشنبه هفته گذشته آقای دائمی گفتند آن فرد پیشنهاد داده که کاری را برایش انجام دهیم و ما انجام ندادیم.

او خاطرنشان کرد: پس از این ماجرا پنجشنبه ساعت ۱۱ شب نیروی انتظامی به درب منزل ما مراجعه کردند و سوئیچ را خواستند که من باز هم گفتم فقط به آقای دائمی تحویل می‌دهم. بعد از آن با جرثقیل تماس گرفتند و خودرو را به پارکینگ انتقال دادند. من هم فیلم را گرفتم و داخل اینستاگرام گذاشتم.  در حال حاضر خودرو در پارکینگ است تا کارهای قانونی انجام شود. تنها بیمه خودرو به نام من است و فیلم آقای دائمی را دارم که ادعا کردند خودرو به عنوان هدیه تحویل داده شده و خبرهایی که اعلام شده بود این خودرو توسط خیرین خریداری و به من اهدا شده است.

 توضیحات عضو شورای شهر

در ادامه هاشم دائمی، عضو شورای شهر مشهد عنوان کرد: سال گذشته آقای مهرداد محمدپور اعلام کردند خودروی ایشان به سرقت رفته که پس از آن برخی افراد تلاش کردند اقداماتی را برای کمک انجام دهند، ما نیز در فضای مجازی اعلام کردیم هر کس توانایی کمک دارد اعلام آمادگی کند. برخی مبالغی دادند. همچنین شخصی به ما مراجعه و اعلام کرد حاضر است مشکل ایشان را حل کند.

 او اضافه کرد: این فرد در شورای شهر پرونده مفتوح داشت، بنابراین در زمان مراجعه بیان کردم اگر می‌خواهید موضوع پرونده خودتان را به این کار خیر گره بزنید بدانید که این دو موضوع متفاوت است و اگر نیت خیر دارید ورود پیدا کنید وگرنه انتظار نداشته باشید که پرونده شما رسیدگی شود. این فرد بیان کرد که نیت خیر دارد؛ بنابراین هماهنگی‌هایی انجام و خودروی پراید تهیه شد. پس از آن ما به همراه این فرد، چند نفر از دوستان و رسانه شورا خودرو را تحویل دادیم و قرار شد سند زده شود.

 دائمی افزود: پس از این ماجرا این فرد مراجعاتی داشت مبنی بر اینکه پرونده وی پیگیری شود که من بیان کردم این موضوع رویه قانونی خود را دارد و کمیسیون‌های مختلف باید نظر دهند، اگر با تغییر کاربری زمین شما موافقت شد اطلاع می‌دهیم، این موضوع به کار خیر شما ارتباطی ندارد. ما کمیسیون‌های مختلف برگزار کردیم و نظر این بود که کاربری زراعی زمین این فرد باید باقی بماند. پس از آن این فرد از به نام زدن سند سرباز زد و در نهایت خودرو را توقیف کرد.

این عضو شورای شهر مشهد گفت: آقای محمدپور ۱۵ روز پیش مراجعه کردند و پدرشان نیز به شورای شهر آمدند که من بیان کردم کاری که باید را انجام دادم. شخصی در لباس خیر به تعهد خود عمل نکرده و از من نیز انتظار دارد کاری خلاف قانون انجام دهم، حتی در مقطعی به من پیشنهاد ۵ میلیارد رشوه دادند و من نپذیرفتم. من به آقای محمدپور گفتم حاضر نیستم به ضرر بیت‌المال کاری را انجام دهم که در رسانه‌ها بازتاب خوبی داشته باشد، من به دنبال این فضاها نیستم و نمی‌توانم بیت‌المال را زیر پا بگذارم که شما به خودرو خود برسید، هرچقدر می‌خواهید برای اجبار من در رسانه‌ها شانتاژ کنید.

او ادامه داد: من حتی پیشنهاد کردم از شخصی که هبه کرده شکایت کنند، من و همراهانم شهادت می‌دهیم اما آقای محمدپور مصلحت دانستند موضوع را رسانه‌ای کنند تا فشار بیاورند که ما مجبور شویم از راه دیگری ورود پیدا کنیم. من نمی‌توانم در این زمینه برای خوش آمدن ایشان کاری انجام دهم که به نفع بیت‌المال نیست. ۱۰۰ سال دیگر هم بگذرد این کار را انجام نمی‌دهم.