شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#بورس#لجبازی#عجیب#برای#اصلاح#ساختار#بودجه

لجبازی عجیب دولت برای اصلاح ساختار بودجه

همراه با سعید مسگری مدیرعامل گروه مالی شریف
لجبازی عجیب دولت برای اصلاح ساختار بودجه

بورس در روز شنبه کار خود را با چالش‌های مهمی آغاز کرد و در ابتدا نیز با فشار فروش نسبتا زیادی همراه بود اما به مرور این رنگ سرخ جای خود را در اکثر گروه‌ها به رنگ سبز داد تا بازار سهام بار دیگر امیدها به تداوم روند صعودی را افزایش دهد. شاخص کل بورس طی روز شنبه با یک کاهش ۰.۵۱ درصدی همراه شد و این درحالیست که در نیمه دوم معاملات توانست بیش از نیمی از ریزش خود را جبران کند. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن با وجود شرایط سختی که در ابتدا با آن مواجه بود، نهایتا در محدوده مثبت و بازدهی ۰.۱۴ درصدی به کار خود پایان داد تا امیدواری‌ها به اوج خود برسد. ارزش معاملات اما به دلیل احتیاط تا نیمه دوم بازار با  کاهش نسبت به روزهای گذشته همراه بود و عدد ۷۵۲۵ میلیارد تومان را به ثبت رساند که با یک خروج پول ۳۳۲ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی نیز همراه بود.

بازارهای جهانی امروز پس از توقف دو روزه بازگشایی می‌شوند و در ابتدای کار شاهد کاهش یک دلاری قیمت نفت و نوسان در محدوده ۸۴.۵ دلار هستیم. در سمت دیگر اما روند طلا همچنان صعودی است و هم‌اکنون حوالی ۱۹۲۵ دلار نوسان می‌کند.

در شمارش معکوس امروز همراه با سعید مسگری، مدیرعامل گروه مالی شریف، به بررسی چرایی عدم اصلاح ساختار بودجه پرداختیم. مسگری درباره اهمیت بودجه و نقش آن در اقتصاد گفت: بودجه مهم‌ترین سند مالی دولت است که علاوه بر برنامه‌های مالی دولت، می‌تواند مسیر اقتصاد را نیز مشخص کند.