شهر خبر

ثبت بالاترین میانگین تورم در اراضی اشغالی طی ۲۰ سال اخیر

ثبت بالاترین میانگین تورم در اراضی اشغالی طی ۲۰ سال اخیر

وبگاه کلکالیست در گزارشی به نقل از دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد: میانگین تورم در اسرائیل در سال ۲۰۲۲ به ۵.۳ درصد رسیده که بالاترین میزان تورم در ۲۰ سال اخیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه کلکالیست در گزارشی به نقل از دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد: میانگین تورم در اسرائیل در سال ۲۰۲۲ به ۵.۳ درصد رسیده که بالاترین میزان تورم در ۲۰ سال اخیر است.

بنابراین گزارش، ثبت این میزان تورم از سال ۲۰۰۲ تاکنون در اراضی اشغالی بی سابقه بوده است.

براین اساس، شاخص تورم قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه دسامبر ۲۰۲۲ به ۰.۳ درصد رسیده است. همچنین میزان تورم در هزینه های حمل و نقل ۱.۱ درصد، هزینه های مسکن و خدمات پزشکی ۰.۶ درصد، هزینه های نگهداری از ساختمان ۰.۲ درصد در ماه دسامبر سال گذشته میلادی افزایش پیدا کرده است.

با ثبت این میزان تورم ، میانگین کلی تورم در اراضی اشغالی در سال ۲۰۲۲ به ۵.۳ درصد رسیده که طی ۲۰ سال اخیر بی سابقه محسوب می شود.

شاخص تورم قیمت مصرف کننده (CPI) اصلی ترین شاخص تعیین کننده تورم نهایی و هزینه های معیشتی در هر کشور است.

درهمین راستا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته در دیدار با «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم از انجام تدابیری برای کاهش هزینه های معیشیتی به ویژه قیمت سوخت، برق، آب و هزینه های مالیاتی خبر داد.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی در اراضی اشغالی معتقدند میزان تورم با چنین اقدامات دستور به طور واقعی کاهش پیدا نمی کند و این مسائل ریشه در اقتصاد رژیم صهیونیستی دارد.