شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#خوزستان#اهواز

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

نقش خوزستان در حوزه رویدادهای قرآنی کلیدی است

نقش خوزستان در حوزه رویدادهای قرآنی کلیدی است

اهواز - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: نقش خوزستان در حوزه رویدادهای قرآنی کلیدی است و این استان به تنهایی می تواند مسابقات سطح بالای قرآنی برگزار کند.

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات کشوری در مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و نهایتاً بین‌المللی است؛ خدا را شاکر هستیم که لطف خداوند شامل حال استان خوزستان شد تا میزبانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای دی‌ماه تا روز گذشته حدود ۱۵۵ محفل قرآن در کل شهرستان‌های خوزستان برگزار شد؛ افتتاحیه کار این رویداد بزرگ قرآنی روز پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه با تلاوت قرآن یکی از متسابقان کشوری آغاز شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه روز جمعه (۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۱) کار مسابقات وارد روال اجرایی شد، تصریح کرد: تا روز گذشته شاهد استقبال بی‌نظیری در افتتاحیه و روند اجرایی تلاوت‌ها بودیم؛ این برنامه تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

حجت‌الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه هر روز از ساعت ۱۵ بعد از ظهر تا ۲۱ شب تلاوت‌ها به اشکال متنوع و در رشته‌های مختلف ادامه دارد، عنوان کرد: با احتساب تعداد داوران، افراد مسابقه دهنده و هیئت اجرایی حدوداً ۳۰۰ نفر این مسابقات را هدایت کنند؛ همچنین روز چهارشنبه ساعت ۱۰ - ۱۲ اختتامیه بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در اهواز برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان یادآور شد: این دوره از مسابقات برای بار اول از لحاظ زیرساخت، تکنیک، لجستیکی و حضور در برنامه در سطح بسیار عالی است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های کلیدی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برگزاری مسابقات از سطح شهرستانی تا سطح بین‌الملل است، خوزستان نیز بر این باور است که باید یکی از برنامه‌های شاخص قرآنی سازمان را اجرا کند؛ این برنامه به نحو خوب و با استقبال بی‌نظیر در زمان افتتاحیه و اجرای مسابقات در حال برگزاری است که از آثار قرآن و حضور مردم در این مسابقات می‌توان به رشد و تعالی خانواده‌ها از طریق معارف قرآن اشاره کرد.

حجت‌الاسلام خاکباز خبر داد: به دنبال این هستیم که سطح اصحاب قرآنی را از لحاظ رشته‌های مختلف افزایش دهیم؛ قطعاً با توجه به نخبگان قرآنی که در خوزستان وجود دارد، می‌توانیم یک سطح عالی را برای اصحاب قرآنی خوزستان ایجاد کنیم.

وی، نقش خوزستان در حوزه رویدادهای قرآنی را کلیدی بیان کرد و گفت: صفر تا ۱۰۰ کار در هفت رشته مسابقات قرآنی از مرحله شهرستانی تا کشوری بر عهده اوقاف قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور به میزبانی خوزستان از ۲۲ دی‌ماه در محل سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز شروع به کار کرده و تا ۲۸ دی‌ماه نیز ادامه دارد؛ حضور برای عموم مردم آزاد است و در پایان کار هر روز مسابقات (ساعت ۱۵ - ۲۱) تمامی شرکت‌کنندگان مهمان سفره قرآن کریم بوده و در قرعه‌کشی ۱۴ کمک هزینه سفر عتبات عالیات و ۱۴ کمک هزینه سفر مشهد مقدس شرکت داده می‌شوند.