شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجتمع

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی مطرح کرد؛

کمبود متخصص پیوند کلیه در بزرگ‌ترین بیمارستان کشور

کمبود متخصص پیوند کلیه در بزرگ‌ترین بیمارستان کشور

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، یکی از معضلات مهم در زمینه پیوند کلیه را کمبود متخصص عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسن اینانلو، در سی و سومین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی، یکی از اهداف این نشست را هم‌اندیشی در خصوص چالش‌های پرداخت جز حرفه‌ای پیوند کلیه عنوان کرد و گفت: این یک موضوع کشوری است و تمامی بیمارستان‌هایی که پیوند کلیه انجام می‌دهند به نوعی درگیر آن هستند. سابقاً حق‌الزحمه پیوند کلیه هم مانند سایر پیوندهای اعضا از سوی هیئت‌امنای ارزی پرداخت می‌شد و برای توزیع میان پزشکان و سایر اعضای تیم پیوند، در اختیار رئیس بخش قرار می‌گرفت.

وی افزود: چند سال است که روند پرداخت در پیوند کلیه وارد پلکان شده و مستقیم به اعضای تیم پرداخت نمی‌شود که اعتراضاتی نیز به دنبال داشت. بر این اساس با مجوز وزارت بهداشت و مصوبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، نحوه پرداخت حق‌الزحمه حق حرفه‌ای پیوند برای تیم پزشکی و سایر اعضا، تعیین و به مراکز پیوند کلیه دانشگاه (مجتمع بیمارستانی امام خمینی، سینا و شریعتی) ابلاغ شد.

اینانلو با بیان اینکه افزایش آمار پیوند نیاز به بررسی موشکافانه در ابعاد مختلف دارد، ادامه داد: تنها با افزایش تخت‌های پیوند کلیه نمی‌توان بر آمار آن افزود. یکی از معضلات مهم ما در بحث پیوند کلیه تعداد اندک متخصص مربوطه است که با بیمارستان سینا مشترک بوده و نمی‌تواند عمل‌های همزمان انجام دهد. مسائل مربوط به کوردیناتوری نفرولوژی و کیفیت نتایج پیوند هم بسیار مهم هستند.

وی افزود: کمیت اعمال پیوند تا حد زیادی به کیفیت نتایج اقدامات ما وابسته است. در خصوص مسائل لجستیک هم تلاشمان را می‌کنیم تا اصلاحات مورد نظر انجام شود. باید همزمان تمام نقاط اصلاحی را هدف قرار دهیم تا به نتایج بهتری دست یابیم. نتایج خوب افزایش آمار پیوند کلیه و حمایت مسئولان را در پی خواهد داشت.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی در بحث اعتباربخشی گفت: با توجه به محدودیت زمانی مهم‌ترین اقدامات اصلاحی به تفکیک هر حوزه بر اساس اولویت‌های اعتباربخشی به رؤسای بخش‌ها و مسئولان واحدها اعلام و مراحل پیشرفت آن پیگیری و گزارش خواهد شد.

اینانلو، موضوع انتقال ایمن بیماران را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تیم ریاست مجتمع خواند و گفت: راه‌اندازی تیم دیسپچ اقدامی بسیار بزرگ و ارزشمند است که از دوره‌های گذشته برای آن تلاش‌هایی شده ولی ما مصمم هستیم این رویداد مهم به سرعت در مجتمع بیمارستانی امام خمینی اتفاق بیافتد.