شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

هشدار نسبت به وخامت حال «علی الحروب» فلسطینی در زندان صهیونیست ها

هشدار نسبت به وخامت حال «علی الحروب» فلسطینی در زندان صهیونیست ها

باشگاه اسیران فلسطین نسبت به وخامت حال اسیر علی الحروب هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، باشگاه اسیران فلسطین نسبت به وخامت حال اسیر علی الحروب هشدار داد و سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی را مسئول جان و سلامت این اسیر دانست. این مرکز حقوقی در بیانیه‌ای تاکید کرد که این اسیر فلسطینی مدتی قبل برای خارج کردن یک توده تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از آن روز به روز حال او وخیم‌تر شده است و چند روز پیش نیز از زندان النقب به بیمارستان اسرائیلی برزلای منتقل شد.

باشگاه اسیر فلسطین تاکید کرد که پزشکان از ظهور یک توده ناشناخته دیگر در قسمت پشت او خبر دادند و او باید مجدداً تحت عمل جراحی قرار گیرد.

باشگاه اسیران فلسطین همچنین اعلام کرد که از سال ۱۹۶۷ تا به امروز ۲۳۳ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

این مرکز حقوقی در گزارشی به مناسبت روز شهید فلسطین تاکید کرد که علاوه بر این، صدها اسیر دیگر نیز پس از آزادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی در نتیجه بیماری‌ها و مشکلاتی که در دوران اسارت به آن دچار شدند، به شهادت رسیدند.

در این گزارش آمده است که از مجموع ۲۳۳ اسیر شهید فلسطینی ۷۳ نفر تحت شکنجه، ۷۴ نفر در نتیجه بی‌توجهی و سیاست اهمال پزشکی، ۷۹ نفر در نتیجه قتل عامدانه و ۷ نفر هم به ضرب گلوله جنگی به شهادت رسیدند.

چند روز پیش از این نیز، پدر «مصعب اشتیه» مبارز فلسطینی که در زندان تشکیلات خودگردان فلسطین تحت بازداشت است، از وخامت حال او خبر داد. اشتیه یکی از فرماندهان گروه مقاومت عرین الاسود است که توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان بازداشت شده و اکنون در زندان بیتونیا در شرایطی بسیار سخت و ناگوار نگهداری می‌شود.

عاکف اشتیه پدر این مبارز فلسطینی در اظهاراتی عنوان کرد که مصعب به شدت نیازمند انجام معاینات پزشکی است و در زندان به وضعیت او رسیدگی نمی‌شود. او خواستار آزادی فوری پسرش از زندان اریحا شد.

عاکف تاکید کرد که بازداشت مصعب یک جنایت است و او از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برد.

گفتنی است که اخیراً در برنامه ما خفی اعظم در شبکه الجزیره به وضعیت این زندانی سیاسی فلسطینی اشاره و اعلام شد که سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان او را تحت شکنجه قرار دادند و او اکنون وضعیت نامناسبی دارد.

سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان پنجشنبه گذشته مصعب آشتیه را از زندان اریحا به زندان بیتونیا انتقال دادند.